شماره ۱۱۸۰ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
دیدار فرماندهان ارشد سپاه با رئیس‌جمهوری
ملاقات خبرساز در پاستور
5 فرمانده ارشد سپاه ازجمله سرداران محمدعلی جعفری، قاسم سلیمانی، غیب‌پرور، کوثری و حاجی‌زاده حضور داشتند حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری: این نه فقط یک تصویر بلکه یک مسیر است

شهروند| 5 فرمانده ارشد سپاه پاسداران با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دیدار کردند. این خبر روز گذشته در حالی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت که تنش‌هایی بین هواداران دو طیف در روزهای گذشته به وجود آمده بود. با این حال دیدار دیروز را می‌توان نقطه عطفی در رابطه میان سپاه و دولت دانست.
انتقادات فرماندهان سپاه از روحانی هنگامی قوت گرفت که تیرماه گذشته رئیس‌جمهوری در دیدار با فعالان اقتصادی تلویحا به نقش سپاه در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: «ابلاغ سیاست‌های اصل 44 برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم. این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به این‌که اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند.»
این اظهارات بلافاصله با واکنش چند فرمانده نظامی و ازجمله فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا مواجه شد که در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: سپاه به درخواست دولت در پروژه‌های اقتصادی مشارکت کرده است. تندترین واکنش اما از سوی سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه ابراز شد. او دو روز بعد بدون آن‌که مستقیما به سخنان رئیس‌جمهوری اشاره کند در حاشیه جلسه شورای راهبردی سازندگی سپاه گفت: «ممکن است ما را صاحبان تفنگ معرفی کنند؛  بله صاحب تفنگ که سهل است، ما صاحب موشک‌های دشمن‌شکن هستیم و آنها را علیه دشمنان و برای حفاظت از نظام، مردم و امنیت ایران اسلامی به کار می‌گیریم و معتقدیم دولتی که تفنگ نداشته باشد، توسط دشمنان تحقیر و سرانجام تسلیم می‌شود.» او همچنین گفت: «در شرایطی که ملت ایران بیش از هر زمان دیگری به فداکاری سربازان و اقتدار تفنگ‌ها و موشک‌هایش نیاز دارد، هجمه غیرمنصفانه به سپاه اهداف دیگری را به ذهن متبادر می‌کند که فعلا برای حفظ وحدت درباره آن سکوت می‌کنیم.» این سکوت البته به معنای گلایه‌های رسانه‌ای فرماندهان و منصوبان سپاه در برنامه‌های مختلف در اعتراض به «هجمه‌ها به سپاه» ادامه یافت تا آن‌که دیدار روز گذشته تا اندازه‌ای شرایط میان سپاه و دولت را وارد وضع جدیدی کرد. در نخستین واکنش حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در کانال تلگرامی خود نوشت: این نه فقط یک تصویر بلکه یک مسیر است. آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت برای مردم و نظام در گرو اجماع راهبردی میان دولت و مجموعه دفاعی کشور است. در این دیدار که 5 فرمانده ارشد سپاه از جمله سرداران، محمدعلی جعفری، قاسم سلیمانی، غیب پرور، کوثری و حاجی زاده حضور داشتند رئیس جمهوری با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مخلص سپاه، بر ضرورت وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام و تلاش برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت خالصانه به مردم تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت دولت دوازدهم، تلاش هماهنگ همه نیروهای مسلح، به سرعت بیشتر در تحقق خواسته های مردم بینجامد و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول، با شفافیت کامل در حوزه های تخصصی خود بر کارآئی مجموعه بیفزایند و تقویت توان رزمی سپاه و ارتش با بهره گیری از فناوری‌های نوین، امنیت ملی کشور را بیش از پیش تضمین نماید.رئیس جمهوری همچنین بر حمایت کامل دولت دوازدهم از خدمات سپاه در حوزه ماموریت خود تاکید کرد.در این دیدار سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه، انتخاب مجدد دکتر روحانی و حضور گسترده مردم در انتخابات را تبریک گفت و آمادگی سپاه برای همکاری همه جانبه با دولت در تحقق اهداف انقلاب اسلامی را اعلام نمود. فرماندهان بخش های مختلف سپاه نیز گزارشی از فعالیت‌ها و آمادگی‎های سپاه پاسداران را به رئیس جمهوری ارایه کردند و از حمایتهای دولت برای تقویت بنیه دفاعی کشور و نیز مقابله با تروریسم در منطقه تشکر کردند.


تعداد بازدید :  898