شماره ۴۱۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۳ آبان
صفحه را ببند
آژير

زلزله 5.3 ریشتری جنوب کرمان را لرزاند
زلزله‌ای به بزرگی 5.3 ریشتر دقایقی پیش فاریاب در استان کرمان را لرزاند. صالحی مدیرکل بحران استان کرمان در این رابطه گفت: ساعت 08: 16 روز جمعه زلزله‌ای به بزرگی 5.8 ریشتر منطقه فاریاب در استان کرمان را لرزاند. وی با بیان این‌که این زمین‌لرزه در عمق 14کیلومتری زمین رخ داده است، اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب از سوی جمعیت هلال‌احمر و دستگاه‌های امدادی برای بررسی خسارات احتمالی این حادثه به محل اعزام شده‌اند. مدیرکل بحران استان کرمان با بیان این‌که تاکنون گزارشی از خسارات جانی و مالی این حادثه به دست ما نرسیده است، افزود: پس از بررسی تیم‌های ارزیاب اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد.

نوزاد ۳۷ روزه قربانی کاروان‌های عروسی شد
صدای ترقه و نارنجک‌های دستی در کاروان عروسی، جان نوزاد ۳۷ روزه را گرفت! ماجرا از منفجر شدن یک نارنجک دست‌ساز شروع شد که متاسفانه چندسالی است که یکی از سنت‌های رو به رشد در شب‌های عروسی و شادی بدل شده است. به دنبال انفجار این مواد محترقه در نیمه‌شب، خانم بارداری دچار شوک شدیدی شده و مجبور به زایمان زودرس در هفت‌ماهگی شد. پزشکان پس از به دنیا آمدن نوزادان متوجه می‌شوند که سیستم گوارش آنها دچار مشکل است و نوزادان هرچه زود‌تر باید به دستگاه‌های ویژه نگهداری نوزاد انتقال پیدا کنند. پس این اتفاق پدر دوقلوها بعد از مراجعه به بیمارستان‌های دولتی به دلیل کامل نبودن دستگاه‌های ویژه نگهداری نوزاد، مجبور به بستری آنها در یکی از بیمارستان‌های خصوصی اصفهان می‌شود اما یکی از این نوزادان به نام معصومه پس از ۳۷ روز نگهداری و مراقبت در دستگاه‌های ویژه نوزادان، جان خود را در اثر صدای مواد محترقه از دست داد. پس از این حادثه، امام جمعه درچه در خطبه‌های نمازجمعه به آن اشاره کرد و این‌گونه مردم‌آزاری‌ها در نیمه‌های شب را حرام شرعی دانست و خواستار توجه همگانی به این معضل اجتماعی شد.

در فضای مجازی صورت گرفت کلاهبرداری دختر جوان از 840 نفر
دختر دانشجو با همکاری یک مرد از 840 کاربر در فضای مجازی کلاهبرداری کرد. پلیس فتا موفق به دستگیری دختر دانشجوی 23ساله‌ای در فضایی مجازی شد که با کلاهبرداری از کاربران حدود 70‌میلیون تومان پول به جیب زده بود.این متهم با قرار دادن عکس زن میانسال و بیماری که توان پرداخت هزینه‌های درمانی ندارد و دادن شماره حساب بانکی و استفاده از احساسات و عواطف مردم از 840 نفر در سراسر کشور کلاهبرداری کرده است.براساس تحقیقات پلیس فتا، این دختر که گرداننده اکانت‌های موبایل است با نام مستعار و همکاری مرد دیگری اقدام به این کار کرده است.اکنون این دو متهم در بازداشت موقت به سر می‌برند و پرونده آنها برای رسیدگی و اجرای قانون به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

 


تعداد بازدید :  234