شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس‌جمهوری در دیدار نخست‌وزیر عراق:
ایران از هیچ کمکی به ملت عراق دریغ نخواهد کرد
حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق چند روز پس از کامل شدن ترکیب کابینه‌اش، در نخستین سفر خارجی‌اش به ایران سفر کرد و با مقامات عالیرتبه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. العبادی روز گذشته با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهوری در دیدار نخست‌وزیر عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که از روز نخست در کنار ملت و ارتش عراق از مبارزه با گروه‌های تروریستی حمایت کرده، تا روز آخر نیز در این مسیر باقی خواهد ماند و از ارایه هیچ کمکی به دولت عراق دریغ نخواهد کرد. به گزارش ایرنا، حسن روحانی در دیدار حیدر العبادی با اشاره به این‌که امروز تروریسم معضل بزرگ همه کشورهای منطقه است، سفر نخست‌وزیر عراق به ایران را نقطه عطفی در همکاری‌های دو‌جانبه ارزیابی کرد و گفت: انتخاب تهران به‌عنوان نخستین مقصد سفر نخست‌وزیر جدید عراق نشان‌دهنده اهمیت روابط دوستانه دو ملت و دو کشور است. روحانی همچنین با تأکید بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور همسایه اظهار امیدواری کرد که ارزش مبادلات تجاری دو کشور تا پایان ‌سال 2015 به رقم 30‌میلیارد دلار در‌ سال نزدیک شود.

تسلیت روحانی به مناسبت درگذشت رئیس مجلس خبرگان
رئیس‌جمهوری در پیامی رحلت آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، خاندان مکرم آن مرحوم، جامعه روحانیت و خانواده انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت گفت.
به گزارش ایرنا  در قسمتی از پیام تسلیت رئیس‌جمهوری آمده است:
آن مرحوم به راستی بزرگ قوم بود؛ از مجاهدان زجرکشیده نهضت اسلامی و از سابقون انقلاب و پیشکسوت نهاد روحانیت بود که همواره بر فراحزبی بودن این قشر و بی‌طرفی در منازعاتِ قدرت، تأکید می‌نمود. مشی اعتدال او به‌خصوص در فضای انقلابی تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند و الهام‌بخش بود و نمادی از پیوند مفهوم انقلاب و اعتدال بود. او همواره با تدبیر سخن می‌گفت، راه اعتدال و میانه‌روی را برمی‌گزید و چراغ امید را در دل مشتاقان راه هدایت، پرفروغ نگاه می‌داشت.
رئیس جمهوری در ادامه پیام خود خاطرنشان کرده است: دولت جمهوری اسلامی ایران به نشان احترام به خدمات این عالم بزرگ انقلابی، دو روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام می‌کند.

در نطق میان‌دستور نمایندگان صورت گرفت  انتقاد مجلس به اظهارات رئیس قوه قضائیه درباره افشای تخلفات مالی
شهروند| روز گذشته نمایندگان مجلس در نطق‌های میان‌دستور خود به اظهارات 01 روز گذشته رئیس قوه قضائیه واکنش نشان دادند. رئیس قوه قضائیه در مراسم سالگرد سازمان بازرسی کل کشور از عملکرد برخی رسانه‌ها و نمایندگان مجلس در مورد پرونده‌های فساد کشور انتقاد کرده بود و از دستورات خود به دادستان تهران مبنی بر برخورد با برخی رسانه‌ها خبر داد. البته آن زمان مجلس در هفته تعطیلات خود به سر می‌برد و پس از آغاز به کار، این نخستین نطق‌هایی بود که به‌طور صریح پاسخ رئیس دستگاه قضا را دادند.
مجتبی رحماندوست نماینده اصولگرای مجلس روز گذشته در نطق میان‌دستور خود، با بیان این‌که مجلس حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد، گفت: هیچ جای قانون اساسی، سوال از رئیس صداوسیما و رئیس قوه قضائیه و رئیس بانک مرکزی را تصریحا نهی نکرده است.
دیروز رحماندوست با تأکید بر این‌که نظارت مجلس محدوده ندارد و همه امور کشور را در بر می‌گیرد، گفت: در اصل 76 قانون اساسی تصریح شده که مجلس حق تحقیق و تفحص را در همه امور کشور دارد از طرفی دیگر در جایی که رهبر معظم انقلاب بدون تفحص در واحدهای زیر‌نظرشان استقبال می‌کند دلیلی ندارد که مواردی را استثنا کند.
به گزارش خانه ملت رحماندوست تنها نماینده‌ای نبود که در نطق میان‌دستورش به اظهارات آملی‌لاریجانی انتقاد کرد. احمد بخشایش دیگر نماینده اصولگرای مجلس نهم در نطق میان‌دستور خود گفت: جامعه دینی افراط و تفریط را رذیلت می‌داند و فضیلت را در اعتدال می‌داند، نمی‌توان دوگانه برخورد کرد. یک روز وزیر دادگستری و روزی دیگر سخنگوی قوه قضائیه خبر اختلاس 3‌هزار‌میلیاردتومانی و 7‌هزار‌میلیاردتومانی را مانند بمب می‌ترکانند و روزی دیگر ریاست قوه قضائیه با زبان نکوهش و تهدید حتی نمایندگان مجلس را که براساس اصل 84 قانون اساسی حق اظهارنظر در امور جاری کشور را دارند نهی می‌کند که دخالت نکنید. نماینده مردم اردستان گفت: آیا این عدم انتقاد منجر به بحران اعتماد مردم نسبت به مردم نمی‌شود؟ چگونه می‌توان این تعارض را به شفافیت تبدیل کرد؟


تعداد بازدید :  336