شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
اخبار

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای نجف‌آباد:
نجف‌آباد  از پیشروترین شهرستان‌ها در نهضت امام‌خمینی(س) و یکی از قله‌های برجسته جهاد است
صبح روز گذشته متن بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی سرداران و ۲۵۰۰ شهید شهرستان نجف‌آباد که در 10/4/1392 برگزار شده بود، در این کنگره منتشر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، نجف‌آباد را یکی از پیشروترین شهرستان‌ها در استقبال از نهضت حضرت امام‌خمینی(س) خواندند و با اشاره به حضور یکپارچه مردم مومن و معتقد این شهر در صحنه‌های مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دفاع مقدس 8ساله، تأکید کردند: شهر نجف‌آباد هم به لحاظ مذهبی و هم به لحاظ انقلابی برجستگی دارد و بدون‌تردید این شهر یکی از قله‌های برجسته جهاد است.
رهبر انقلاب با تجلیل از احیا و بزرگداشت خوب و هوشمندانه یاد شهدای گرانقدر نجف‌آباد به یکی از بازدیدهای خود در دوران دفاع مقدس از لشکر 8نجف در خوزستان نیز اشاره کردند و آمادگی، روحیه بسیار بالا و نظم و ترتیب رزمندگان این لشکر را کم‌نظیر خواندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین روز گذشته در پیامی درگذشت فرزند حجت‌الاسلام آقای حاج سیّدیحیی جعفری امام جمعه کرمان را به وی تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رهبري درپی درگذشت آیت‌الله سیّدمحمّد ابطحی‌کاشانی
رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله سیّدمحمّد ابطحی‌کاشانی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب، متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج سیّدمحمّد ابطحی‌کاشانی رحمه‌الله علیه را که از شاگردان قدیمی حضرت امام‌خمینی بودند به خاندان مکرّم و بازماندگان و دوستان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای
 28 مهر 1393

 رئیس قوه‌قضائیه: نگذاریم فرهنگ ایثار و شهادت کمرنگ شود
رئیس قوه‌قضائیه با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت یک ظرفیت «بسیار عظیم» برای جوامع اسلامی به‌ویژه شیعیان است، تأکید کرد: نگذاریم فرهنگ ایثار و شهادت کمرنگ شود و قدرشناس این ظرفیت عظیم باشیم. ما باید هم فرهنگ ایثار و شهادت را بشناسیم و هم مانع کمرنگ شدن آن بشویم.
به گزارش میزان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در دیدار مسئولان امور ایثارگران وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و قوه‌قضائیه اظهار کرد: فرهنگ را نمی‌توان با فرمان و دستور ساخت؛ همچنین فرهنگسازی در یک روز و دو روز صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین نباید در صیانت از فرهنگ شهادت غفلت کنیم.  

 پورمحمدی:هنوز بدهی‌های بابک زنجانی تسویه نشده است
وزیر دادگستری با اشاره به بدهی‌های بابک زنجانی به وزارت نفت گفت: بدهی‌های وی تاکنون به وزارت نفت و دولت تسویه نشده است.
به گزارش مهر، مصطفی پورمحمدی دیروز در حاشیه مراسم وداع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی که در مسیر این دانشگاه برگزار شد، در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که چه مقدار از بدهی‌های بابک زنجانی به وزارت نفت تسویه شده است، اظهار کرد: این بدهی‌ها تاکنون تسویه نشده و در تلاشیم تا بخشی از این بدهی‌ها تسویه شود.
 
نوبخت: باید از حوادث شبیه اصفهان جلوگیری شود
سخنگوی دولت با تأکید بر لزوم جلوگیری از تکرار اسیدپاشی‌ها شبیه وقایع اخیر در اصفهان، خواستار همگرایی تمامی مقامات مسئول برای برخورد جدی با این مسائل شد. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت، در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان اظهار داشت: ان‌شاءالله فردا در نشست خبری، مواضع دولت را اعلام می‌کنیم.  معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری ادامه داد: قطعا این اتفاق بسیار شنیع و زشت بوده و باید همه مقامات اطلاعاتی و امنیتی اقدامات لازم را انجام دهند و از حوادث این‌چنینی جلوگیری کنند.

 


تعداد بازدید :  345