شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی اسیدپاشی
قربانیان اسیدپاشی کمک می‌خواهند

شهروند| اسیدپاشی اخیر در اصفهان حالا آن‌قدر فراگیر شده که هر روز ابعاد تازه‌ای از آن در رسانه‌ها و سطح جامعه مطرح شده و شایعه اسیدپاشی جدیدی هر چند ساعت یک‌بار دربین کاربران شبکه‌های اجتماعی تأیید و تکذیب می‌شود. این درحالی است که علاوه بر وحشت جامعه از تکرار این حادثه حالا قربانیان روزهای اخیر هم بحران خاص خودشان را تجربه می‌کنند. سهیلا جورکش يكي از قربانيان برای اولین‌بار تحت عمل جراحی پیوند پوست در بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری تهران قرار گرفت.
مظنون شماره یک پلیس
با این‌که روز دوشنبه اعلام شد 4 مظنون، توسط پلیس دستگیر شده‌اند، شنیده‌ها حاکی از آن است که یک روز بعد یعنی روز سه‌شنبه با آزادشدن 3مظنون حالا تنها یک نفر تحت بازجویی‌های پلیس قرار گرفته است. این پسر 27ساله که در ‌سال 90 هم به اتهام اسیدپاشی به دختری جوان مظنون شماره یک پلیس بود به دلیل وجود نداشتن ادله‌ای مستند مبنی بر انگیزه‌اش از اسیدپاشی، آزاد شده بود. حالا با گذشت 3‌سال از آزادی‌اش او هم به لیست سیاهی که پلیس از مظنونان این جنایت گردآوری کرده اضافه شد. آزاده که ‌سال 90 وقتی با دوستش در پیاده‌رو درحال قدم زدن بود هدف این اسیدپاش موتورسوار قرار گرفت، هرگز او را نمی‌شناخت و همین نقاط اشتراک با حوادث اخیر در اصفهان کافی بود تا پلیس تا روشن شدن کامل موضوع او را بازداشت کند.
قربانی اسیدپاشی در اتاق عمل
کمک، کمک، کمک... اولین جمله‌ای بود که ناصر جورکش پدر دختری که در هفته‌های اخیر مورد حمله اسیدپاشان قرار گرفته بود، به زبان آورد. او از دولتمردان و تیم‌های پزشکی تهران درخواست کمک داشت تا نگذارند خیلی زود دیر شود و سهیلا بینایی‌اش را برای همیشه از دست بدهد. ظهر روز سه‌شنبه سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی اصفهان که از 6 روز قبل برای درمانی تخصصی به بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری تهران منتقل شده بود برای اولین‌بار تحت عمل جراحی قرار گرفت. ناصر جورکش پدر این قربانی در رابطه با عمل جراحی دخترش به «شهروند» گفت: «به دلیل این‌که بیمارستان سوختگی و بیمارستان چشم در یک ساختمان نیستند، مجبور هستیم سهیلا را هر روز برای معاینه از بیمارستان خارج کنیم. صبح روز سه‌شنبه سهیلا را به بیمارستان لبافی‌نژاد منتقل کردیم تا برای عمل جراحی که پیش رو داشت چشمانش مورد معاینه قرار بگیرد. سپس او را دوباره به بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری بازگرداندیم و تحت عمل جراحی پوست قرار گرفت. در این عمل جراحی موهایش را تراشیده‌اند تا از پوست سرش در قسمت‌هایی که در اولویت قرار دارند استفاده کنند. نگرانش هستیم و نمی‌دانیم چه کار کنیم. ضمن این‌که در این مدت سردار جورکش و آقای صرامی نماینده خمینی‌شهر به عیادت دخترم آمده‌اند و ما را دلگرم کرده‌اند. اما بیش از پیش از جامعه پزشکان تقاضا می‌کنم قبل از این‌که چشمان سهیلا از بین برود کمک‌مان کنند.»
تشکیل کارگروه ویژه
 بررسی پرونده اسیدپاشی
در پی وقوع حادثه اسیدپاشی در اصفهان رئیس‌کل دادگستری این استان از شکل‌گیری و فعالیت کارگروهی ویژه برای بررسی همه‌جانبه این حادثه خبر داد. احمد خسروی‌وفا در رابطه با پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: «از طرف دادستان کل کشور برای دادستان مرکز استان ابلاغ ویژه‌ای صادر شده است که تا نتیجه نهایی با جدیت این پرونده را دنبال کنیم. این کارگروه با دستور رئیس‌کل دادگستری استان، با مدیریت دادستان مرکز استان و با حضور جدی و فعال نیروهای انتظامی و اطلاعاتی استان تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده است. این کارگروه تا رسیدن به نتیجه نهایی و شناسایی کامل و دستگیری متهم یا متهمان هر روز در ساعاتی معین تشکیل می‌شود و در آن اقدامات نیروهای انتظامی و اطلاعاتی درخصوص حادثه اسیدپاشی توسط دادستان مرکز استان بررسی می‌شود. دادستان مرکز استان نیز هر روز دستور لازم را به افسران پرونده که مسئول رسیدگی این موضوع هستند ارایه خواهد داد.» احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پی حادثه اسیدپاشی به شهروندان و مردم استان اصفهان نوید داد به محض شناسایی عامل یا عاملین اسیدپاشی اخیر، دادگستری قاطعانه و بدون ذره ای اغماض برخورد خواهد کرد تا  درس عبرت برای مجرمان باشد.
با تجمع مردم پرونده سياسي مي‌شود!
درحالی‌که از روزهای اول هفته قرار شده بود صبح روز چهارشنبه 30 مهرماه مردم اصفهان با تجمع در مقابل دادگستری از جنایت‌های اسیدی اعتراض کنند سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: «تجمع روز چهارشنبه مردم اصفهان در مقابل ساختمان دادگستری استان در اعتراض به ماجرای اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر، نه‌تنها کمکی به حل این مسأله نمی‌کند بلکه با سیاسی کردن موضوع، به نتیجه رساندن این پرونده را با مشکل مواجه می‌سازد. »


تعداد بازدید :  267