شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
اخبار جهان

واشنگتن:حزب اتحاد دموکراتیک کردها تروریستی نیست
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا با اعلام این‌که حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه طبق قوانین واشنگتن با وجود داشتن روابطی با «پ.ک.ک» یک سازمان تروریستی نیست، بر اهمیت حمایت آنکارا از این گروه در جنگ علیه گروه داعش تأکید کرد. به گزارش ایسنا، ماری‌هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: «از نظر قانونی حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه با حزب کارگران کردستان ترکیه «پ.ک.ک» متفاوت است.» نیروهای حفاظت مردمی شاخه نظامی این حزب،‌ در کنار یگان‌های حفاظت زنان آن مبارزه علیه داعش را در شهر کردنشین کوبانی که در مرزهای این کشور با ترکیه قرار دارد، رهبری می‌کنند.هارف درباره حمایت از این حزب عنوان کرد: «ما این مسأله را برای دولت ترکیه روشن کرده‌ایم که به اعتقاد ما حمایت از گروه‌هایی مانند حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه متشکل از مبارزان و گروه کوچک غیرکرد برای عقب راندن داعش در جنگ‌های زمینی بسیار مهم است.»

بارزانی:
داعش تاکتیک خود در مقابل پیشمرگ‌ها را تغییر داده است
رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به این‌که داعش روش جنگی خود را در مقابل کردها تغییر داده از تمامی کشورهای جهان برای خشکاندن منابع مالی و انسانی این گروه تروریستی دعوت کرد. به گزارش ایسنا، مسعود بارزانی، در دیدار با مارک بریتی، سفیر جدید فرانسه در عراق و آلن کیبخات، کنسول این کشور در اقلیم گفت:  با وجود محاصره تسلیحاتی که بر نیروهای پیشمرگ اعمال شده ما در برابر این گروه تروریستی که در حد یک کشور مسلح و بر تسلیحات عراق و سوریه چیره شده است، مقاومت می‌کنیم. بارزانی در ادامه گفت:  نیروهای پیشمرگ توانستند خیلی زود تاکتیک نظامی تروریست‌ها را درهم بشکنند و پیشروی‌شان را متوقف کنند. رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه اظهار داشت: «تروریست‌ها روش جنگی خود را در مقابل کردها در عراق و سوریه تغییر داده‌اند اما با این حال در مقابل کردها شکست می‌خورند.»

از سرگیری مذاکرات اسراییل و فلسطین در روز‌های آینده
یک مقام ارشد فلسطینی اعلام کرد: دولت قاهره از اسراییل و فلسطین خواسته است در روزهای آینده مذاکرات برای آتش‌بس و بازگرداندن ثبات به نوار غزه را از سر گیرند. به گزارش خبرگزاری شینهوا، «قیس عبدالکریم»، از اعضای تیم مذاکره‌کننده فلسطینی در جریان مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام کرد:  مصر به‌طور رسمی دعوت‌نامه‌هایی را به هیات‌های فلسطینی و اسراییلی ارسال کرده و از آنها خواسته است مذاکراتشان را در قاهره طی روزهای آینده از سرگیرند.وی خاطرنشان کرد: مسائل مختلفی ازجمله ساخت بندر و فرودگاه در غزه و تبادل اسرا  میان حماس و اسراییل همچنان حل‌نشده باقی است که به‌عنوان سرفصل مذاکرات غیرمستقیم پیش‌رو پیگیری خواهد شد.

فواد معصوم:نیرو‌های ما خود قادر به بازپس‌گیری عراق هستند
رئیس‌جمهوری عراق با تأکید بر این‌که کشورش برای مقابله با گروه تروریستی داعش به نیروهای زمینی بین‌المللی نیاز ندارد، افزود: «ارتش عراق قادر است که سرزمین خود را پس بگیرد.» فواد معصوم، ضمن تبریک به «خالد عبیدی»، وزیر دفاع کشور به‌مناسبت تصدی پست جدید خود  بر اهمیت نقش کابینه جدید در یاری رسانی به اوضاع کنونی عراق تأکید کرد. فواد معصوم در بیانیه‌ای بر ضرورت برنامه‌ریزی برای سیاست استراتژیکی، امنیتی دفاعی کشور و همچنین بر اهمیت داشتن سلاح‌های پیشرفته و آموزش نظامی نیروهای مسلح تأکید کرد.همچنین دولت آمریکا روز گذشته با تصویب فروش 600‌میلیون دلار مهمات تانک و ضد تانک به عراق، اعلام کرد که این اقدام به دولت بغداد کمک می‌کند تا ظرفیت دفاع زمینی منسجمی تشکیل دهد.

اقدامات سازمان ملل برای تحریم 5 یمنی
کمیته ویژه تحریم‌های یمن در سازمان ملل با بررسی فعالیت 5 شخصیت یمنی ازجمله رهبران انصارالله، درحال تهیه گزارشی درخصوص موانع روند انتقالی در این کشور است. به گزارش الجزیره، تیم کارشناسی وابسته به کمیته ویژه تحریم یمن در سازمان ملل درحال بررسی فعالیت‌های پنج شخصیت یمنی است که گفته می‌شود در روند عملیات انتقالی یمن مانع‌تراشی می‌کنند.یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کرد که این تیم کارشناسی اقدام به جمع‌آوری مدارک و اسنادی درباره فعالیت‌های «علی عبدالله صالح»، رئیس‌جمهوری مخلوع یمن و فرزند وی «احمد» سفیر کنونی این کشور در امارات و همچنین سه تن از رهبران جنبش انصارالله ازجمله عبدالملک الحوثی کرده است. قرار است این تیم کارشناسی پس از جمع‌آوری مدارک کافی، اسامی را تقدیم کمیته تحریم‌ها وابسته به شورای امنیت کند.

 


تعداد بازدید :  348