شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

به ریاست حمید بعیدی‌نژاد صورت گرفت
عزیمت هیأت کارشناسی ایران به وین برای مذاکره بر سر موارد اختلافی
هیأت کارشناسی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به ریاست «حمید بعیدی‌نژاد» مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزیر امور خارجه برای برگزاری مذاکرات کارشناسی میان ایران و گروه 1+5 عازم وین پایتخت اتریش شد. به گزارش ایرنا، هیأت کارشناسی ایران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با هیأت کارشناسان 1+5 به ریاست استفان کلمنت مشاور ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره موضوعات اختلافی بیشتر مذاکره خواهد کرد تا طرفین بتوانند پس از رسیدن به درک مشترک، زمینه دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را فراهم کنند. میزان غنی‌سازی اورانیوم ایران، نحوه لغو کامل تحریم‌ها و مدت‌زمان توافق جامع هسته‌ای از موضوعات اساسی است که طرفین بر سر آن با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران پس از هشتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای که روزهای 22 تا 24 مهرماه جاری (14 تا 16 اکتبر 2014) در شهر وین برگزار شد، اعلام کرد که موارد اختلافی در نشست کارشناسان بررسی می‌شود و پس از آن نشست سه‌جانبه‌ای با حضور وزیران امور خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  برگزار می‌شود.

واکنش ایران به سخنان وزیر مشاور در امور خارجی امارات
یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه کشورمان سخنان اخیر انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات عربی متحده درخصوص دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی برخی کشورهای عربی را بی‌اساس، فاقد مصداق و ناشی از برخی تحریکات و در راستای سیاست ایران‌هراسی دانست. به گزارش ایسنا، این مقام مسئول تأکید کرد: توسعه روابط و همکاری‌ها با کشورهای منطقه همچون گذشته در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. رایزنی‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه در راستای این دیدگاه استمرار داشته است.

شمخانی: توسعه مناسبات ایران و روسیه دستاوردهای قابل توجهی خواهد  داشت
نیکلای پاتروشوف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه که در رأس هیأت بلندپایه سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای دیدار رسمی دوروزه به کشورمان سفر کرده است صبح دیروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی دیدار و درخصوص مسائل سیاسی و امنیتی دوجانبه و بین‌المللی و مقابله با تهدیدات مشترک گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، در جریان مذاکرات رسمی میان مقامات دو کشور، طرفین با تأکید بر فضای دوستانه و توأم با حسن تفاهم میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، ضمن بررسی تحولات جاری در منطقه و عرصه بین‌الملل، شرایط پیش رو را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در مسیر تداوم ارتباطات نزدیک و ارتقای همکاری‌های تهران - مسکو در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی دانستند. دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار با اشاره به اشتراکات و مواضع اصولی دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم، نفی یکجانبه‌گرایی در مدیریت بحران‌های بین‌المللی و همچنین ضرورت هم‌افزایی در ظرفیت‌های اقتصادی منطقه‌ای اظهار داشت: توسعه مناسبات همه‌جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دستاوردهای قابل توجهی در حوزه منافع ملی دو کشور و تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

سرلشگر فیروزآبادی:دشمنان اسلام خود رابرای مجازات‌های سخت آماده کنند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر این‌که اگر غیرت کردی به جوش آید، داعش و حامیانش با انتقام سختی مواجه خواهند شد، گفت: دشمنان اسلام بازی سختی را آغاز کرده‌اند و باید خود را برای مجازاتی سخت‌تر آماده کنند. به گزارش فارس، سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به جنایات رخ‌داده علیه مردم کرد در کوبانی گفت: با حمله جنایتکاران داعش به اقلیم کردی در عراق و کوبانی احساسات مردم کرد جریحه‌دار شده است. وی با بیان این‌که اگر غیرت کردی به جوش آید، داعش و حامیانش با انتقام سختی مواجه خواهند شد، خاطرنشان کرد: کردهای مسلمان در گذشته در میان خود «صلاح‌الدین ایوبی» را داشته‌‌اند که دمار از روزگار دشمنان اسلام درآورد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهار داشت: امروز صهیونیست‌ها و مزدورانشان به جان اسلام و مسلمین افتاده‌اند و برخی هم‌پیمانان آنها که زیر پوشش ائتلاف ضد داعش مخفی شد‌ه‌اند عملا داعش را تقویت می‌کنند. عضو شورایعالی امنیت ملی با بیان این‌که مردم غیور کرد که خون ایرانی در رگ‌هایشان جاری است و در راه دفاع از اسلام خون‌ها داده‌اند قتل‌عام مردم کوبانی را تحمل نخواهند کرد، تصریح کرد: دشمنان اسلام بازی سختی را آغاز کرده‌اند و باید خود را برای مجازات‌های سخت‌تر آماده کنند.


تعداد بازدید :  357