شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خبر داد
تایید هویت ایرانی اجساد گور دسته‌جمعی عراق
ایلنا| مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت با تأیید این‌که اجساد یافت‌شده در گور دسته‌جمعی عراق ایرانی هستند، گفت: ‌هرچند اجساد نسبتا سالم ماندند و کارت شناسایی‌شان سالم است اما بررسی‌ها نشان داده که تاریخ این اتفاق به ۸‌سال گذشته برمی‌گردد.
محسن نظافتی با بیان این‌که تاریخ فوت این اجساد یافت‌شده قطعا به ۸‌سال گذشته برمی‌گردد، احتمال کشته شدن این افراد توسط داعش را رد کرد. او ادامه داد: تاریخ این اتفاق به زمانی برمی‌گردد که حکومت صدام به تازگی سقوط کرده بود و مردم به صورت خودجوش از مرزهای ایران به عراق می‌رفتند.
نظافتی درباره جدید بودن کارت‌های شناسایی این اجساد تأکید کرد:  این‌که کارت شناسایی تازه و سالم مانده به معنای آن نیست که تاریخ صدور آن جدید است بلکه کارت‌ها پرسی بودند و سالم مانده‌اند. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت با بیان این‌که تاکنون هیچ کمبودی در آمار تعداد زائران ایرانی به عراق در قالب کاروان و سفرهای انفرادی نداشته‌ایم، گفت: تنها نام ۵ نفر از زائران ایرانی در برگشت ثبت نشده است که آن هم به این دلیل بوده که به دلیل حمل مواد مخدر دستگیر شده بودند.
او تأکید کرد: از‌سال گذشته تا به امروز اسامی تمام زائرانی را که به صورت انفرادی از مرزهای ایران به سمت عراق رفته‌اند ثبت کرده‌ایم و تنها در یک مورد نام زائران ثبت نشد که آن هم به اربعین‌ سال گذشته برمی‌گردد که به دلیل هجوم مردم به مرز‌ها در برگشت از عراق امکان ثبت اسامی وجود نداشت. نظافتی با بیان این‌که هنوز جزییات محدودیت‌های اعزام زائران به عراق در ایام محرم نهایی نشده است، گفت:  قطعا پس از برگزاری جلسات نهایی با مسئولان وزارت کشور و امور خارجه جزییات را اعلام می‌کنیم.
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت در پایان به مردم توصیه کرد: از زائران تقاضا داریم از سفر به عراق به صورت انفرادی و خانوادگی بپرهیزند و در قالب کاروان عازم عراق شوند. قطعا کاروان‌های ایرانی از مزایای بیمه، درمان و اسکورت بهره‌مند می‌شوند چنان که روز گذشته شاهد ۵ انفجار در عراق بودیم که خوشبختانه هیچ‌کدام از مجروحان و کشته‌شده‌ها از زائران ایرانی نبودند.

معاون وزارت بهداشت با اشاره به گام سوم طرح تحول نظام سلامت: «زیرمیزی» از 15آبان حذف می‌شود
فارس| گام سوم طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت حذف زیرمیزی و پرداخت‌های غیرقانونی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی است که از ۱۵آبان کلید می‌خورد. مردم هم می‌توانند هرگونه تخلف را گزارش کنند تا به سرعت برخورد شود. محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در توضیح بیشتر درباره ادامه طرح تحول سلامت و اجرای کتاب جدید ارزش‌های نسبی خدمات پزشکی گفت: «گام سوم طرح تحول نظام سلامت سخت‌ترین مرحله اصلاحات نظام سلامت است، مرحله حذف پرداخت‌های غیرقانونی و خارج از تعرفه است (زیرمیزی ) که بنا داریم از 15آبان این مرحله را آغاز کنیم.» او افزود: «مرحله حذف پرداخت‌های غیرقانونی در مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی از 15آبان شروع می‌شود و طی آن نظارت‌های وزارت بهداشت بر این مراکز تشدید می‌شود. امکان شکایات و نظارت‌های مردمی نیز افزایش پیدا می‌کند و با هرگونه خطایی در این زمینه به شدت برخورد خواهیم کرد.» معاون وزیر بهداشت درباره میزان کاهش پرداختی مردم نیز گفت: «با اجرای طرح تحول سلامت سهم پرداختی مردم از هزینه‌های بستری در بخش دولتی که قبلا 40‌درصد بود به 10‌درصد در شهرها و 6‌درصد در روستاها کاهش پیدا کرد.»
به گفته او، در کتاب ارزش‌های نسبی خدمات پزشکی برای 5‌هزار خدمت پزشکی تعرفه تعیین‌شده است و 1700 خدمت پزشکی که قبلاً تعرفه نداشتند صاحب تعرفه شدند، این در حالی است که با هماهنگی بیمه‌ها 300 خدمت پزشکی که قبلا زیرپوشش بیمه نبودند، زیرپوشش بیمه‌ها قرار گرفتند.
معاون وزیر بهداشت درباره اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز توضیح داد: «7‌سال از تصویب این قانون در مجلس گذشته است که 6‌سال آن در دولت قبلی بوده و یک‌سال آن در دولت تدبیر و امید است. چنین قانونی برای نخستین‌بار است که در جهان تصویب شده به همین علت زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن هنوز ایجاد نشده است.»


تعداد بازدید :  329