شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

کلیه سالن‌های تئاتر زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی به مناسبت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری از روز 29 مهرماه به مدت 2 روز تعطیل می‌شوند.

پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با توجه به 2 روز عزای عمومی به مناسبت ارتحال حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور لغو و هر گونه اجرای زنده موسیقی طی دیروز و امروز ممنوع اعلام شده است.

جایزه مسابقه بین‌المللی «وردپرس کارتون» 2014 به یاسر خانبرایی کاریکاتوریست ایرانی رسید.

«اسکار دلارنتا»، طراح مشهور آمریکایی که طراح لباس بسیاری از چهره‌های سرشناس هنری و سیاسی آمریکا چون «جکی کندی» و «هیلاری کلینتون»بود در 82 سالگی درگذشت.

نخستین همایش دوسالانه ادبیات و مطالعات کودکی (ادبیات، کودک دیروز، کودک امروز)  از تاریخ 30 مهرماه به مدت دو روز در تالار کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برگزار می‌شود.

آلبوم «تلخ و شیرین» کار تازه لیلی افشار که در آن برای اولین بار در دنیا «طرح‌های موسیقایی» اثر ولادیسکا اوسپنسکی اجرا می‌شود، روانه بازار شد.


 پس از «دگرگون شونده‌ها»، «لگو» و «جی.  آی.  جو» نوبت به اسبچه‌های پلاستیکی اسباب‌بازی کودکان رسیده است تا به پرده نقره‌ای سینما راه پیدا کنند.  

یکی از منتقدان سایت تخصصی سینمایی «ایندی وایر»، در مورد فیلم سینمایی «تابور» به کارگردانی وحید وکیلی‌‌فر نوشت:  «تابور» یک شاهکار بر فراز منظره منکوب‌کننده شهری و فصل مشترک دنیای ماوراءالطبیعی فیلم‌های الخاندرو خودوروفسکی و دنیای آرامش‌دهنده فیلم‌های دیوید لینچ است.

 اقتباسی از رمان علمی-تخیلی پرفروش «موج پنجم» قرار است با بازی کلویی گریس مورتز بازیگر «هوگو» و لیو شرایبر و ران لیوینگستن به پرده سینما برسد.


«رنه بری» عکاس معروف چهره‌های سرشناسی چون «پابلو پیکاسو» و «چه‌گوارا» در 81سالگی درگذشت.


تعداد بازدید :  360