شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
د‌یار

مديركل دفتر نظارت عالي پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي در بازديد از بندرعباس تاکید كرد:  تسريع پروژه‌ها  برای بهره‌برداری در موعد مقرر
مديركل دفتر نظارت عالي پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي از طرح‌هاي نيمه كاره و درحال احداث بندرعباس بازديد كرد.
 مهندس فردين شاكري در اين بازديد ضمن تاكيد بر تكميل پروژه‌ها در موعد مقرر بيان داشت: مديران پروژه‌ها بايد طبق قرارداد اوليه با رعايت مشخصات فني در احداث آن تسريع كنند.
وي همچنين راهكارهاي لازم براي رفع عقب‌افتادگي پروژه‌ها را تشريح كرد.
شاكري همچنين  با حضور در بزرگترين شهرك بندرعباس از مسكن مهر شهرك پيامبر اعظم(ص) و زيرساخت‌هاي آن بازديد كرد.
وي با تاكيد بر فراهم‌كردن زيرساخت‌هاي لازم براي رفع نيازهاي ساكنان شهرك پيامبر اعظم(ص) بيان داشت: با توجه به وسعت شهرك مهر پيامبر اعظم(ص) اماكن خدماتي نيز بايد احداث شود.
مدير كل دفتر نظارت عالي فني پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي همچنين از مكان‌هايي كه از تصرف افراد سودجو خارج شده نيز بازديد به عمل آورد.
در اين بازديد همچنين مديركل راه و شهرسازي هرمزگان با اشاره به پروژه‌هاي درحال احداث راه و شهرسازي از مديركل دفتر نظارت عالي پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي خواست تا با تخصيص بودجه‌هاي لازم به كمك تكميل پروژه‌هاي  نيمه‌كاره  بيايند.
مدير مسكن و ساختمان اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان نيز با اشاره به احداث و جانمايي اماكن خدماتي در شهرك پيامبر اعظم(ص) بيان داشت: در اين راستا جانمايي لازم با توجه به تراكم سكونت انجام شده  و برخي از اين اماكن نيز تكميل و به بهره‌برداري رسيده است.
وي در ادامه به رفع تصرف اراضي توسط افراد سودجو اشاره و خاطرنشان كرد: افراد سودجو همواره با ساخت و سازهاي غيرمجاز در كمين زمين‌هاي شهر بندرعباس نشسته‌اند كه خوشبختانه با تدابير دست‌اندركاران اداره كل راه و شهرسازي اهداف آنها خنثي شده است.

جمع‌آوری زباله‌های جاده چالوس با درآمد سدها
استاندار البرز گفت: در صورتی که قسمتی از منابع درآمدی سدها در اختیار استان باشد، این اعتبار صرف مدیریت رودخانه‌های کرج و طالقان و همچنین جمع‌آوری زباله‌ها در جاده گردشگری چالوس خواهد شد.
به‌گزارش ایسنا، سیدحمید طهایی در جمع خبرنگاران در محل استانداری البرز، گفت: سهم اعتبارات تملک دارایی ملی 85‌درصد است و فقط 15‌درصد آن صرف پروژه‌های استانی می‌شود و از سهم استانی نیز نزدیک به 78‌درصد در قانون بودجه سالانه تعیین تکلیف شده است.
وی افزود: از سهم اعتبارات استانی تنها 3‌درصد بودجه کل کشور است و مهاجرت روزافزون در این استان موجب کاهش اختیارات جهت برنامه‌های توسعه‌محور می‌شود.
وی تصریح کرد: با تشریح شرایط کنونی در دیدار با وزیر نیرو خواستار واگذاری مدیریت بخشی از منابع سدهای موجود در استان، جهت صرف در مدیریت رودخانه‌ها و مسیرهای گردشگری   شدیم.
استاندار البرز ادامه داد: در صورتی که قسمتی از منابع درآمدی سدها در اختیار استان باشد این اعتبار صرف مدیریت رودخانه‌های کرج و طالقان و همچنین جمع‌آوری زباله‌ها در جاده‌چالوس خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: وزیر نیرو در پی مطالبه ساماندهی فعالیت‌های اطراف رودخانه کرج در مسیرهای جاده چالوس و... نیز ضمن موافقت کلی، گروهی کارشناس را مأمور کرد تا نیازهای گردشگری جاده توریستی کرج- چالوس را همچون تأسیسات و مراکز گردشگری مورد نیاز احصاء کنند.
طهایی گفت: بر همین اساس نمایندگانی از دستگاه‌های استانداری، محیط‌زیست و میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مأموریت یافتند تا اداره‌کل آب منطقه‌ای استان البرز را در تهیه این طرح همراهی کنند.
وی در پایان یادآور شد: وزیر نیرو در رابطه با طرح کلی مدیریت و اختصاص بخشی از درآمد نیروگاهی سد کرج، صرف ساماندهی مسیر رودخانه و جمع‌آوری زباله‌های حاشیه رودخانه‌ها و سدها و همچنین با کلیات طرح جابه‌جایی سهم حق سد امیرکبیر به سد طالقان نیز موافقت داشتند و جزییات آن را منوط بررسی‌های بیشتر کارشناسی دانستند.


تعداد بازدید :  338