شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
گزارش

مشاور عالي مقام معظم رهبری:  فولاد مبارکه اصفهان یکی از بلندترین گام‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران است
دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالي مقام معظم رهبری در جریان بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه اصفهان ضمن تبریک ایام دهه ولایت، فولاد مبارکه اصفهان را از نظر میزان تولید و علم و فناوری یکی از افتخارات صنعت کشور خواند.
به‌گزارش خبرنگار ما از اصفهان، وی با تأکید بر این مطلب که تولیدات کمی و کیفی فولاد مبارکه منشأ خدمات بسیار ارزنده‌ای در صنایع پایین دست است، اذعان داشت: همه کارکنان فولاد مبارکه در این افتخارآفرینی‌ها سهیم هستند که من به نوبه‌ خود از همه این عزیزان قدردانی می‌کنیم.
مشاور مقام معظم رهبری با بیان این مطلب که فولاد مبارکه به‌خوبی روند رو به رشد خود را ادامه داده است، یادآور شد: باعث افتخار است که این کارخانه با به روز کردن خود توانسته است همچنان سهم عمده‌ای از تولید فولاد کشور را برعهده گیرد و با حضور قدرتمند در بازارهای داخل و خارج از کشور شرایطی فراهم کند که علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل، در بخش صادرات غیرنفتی نیز با موفقیت حضور داشته باشد و نه‌تنها هیچ‌گونه فشار ارزی بر دولت وارد نمی‌کند بلکه به‌صورت کلی در ارزآوری هم نقش قابل ملاحظه‌ای دارد که این همان موردی است که همواره مقام معظم رهبری بر آن تأکید می‌فرمایند و سفارش می‌نمایند: تا با صادرات غیرنفتی و به‌دور از هرگونه خام‌فروشی به اقتصاد کشور کمک کنیم و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.
دکتر ولایتی فولاد مبارکه را یکی از بلندترین گام‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: مدیریت و تلاش بسیار خوب در فولاد مبارکه شرایطی فراهم کرده است تا کارکنان این شرکت با قوت و دلگرمی خاصی به کار تولید همت گمارند. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عملکرد فولاد مبارکه در زمینه تولید و ارزآوری را الگوی مناسبی برای سایر کارخانجات صنعتی کشور خواند و خاطرنشان کرد:   توسعه‌ صنعت فولاد کشور و ارتقای سطح کیفی آن می‌تواند شرایط رقابت‌پذیری خوبی ایجاد کند و ما را به‌جایی برساند که اهداف چشم‌انداز صنعت کشور محقق شود.

در  راستا ی کاهش مصرف آب شرب در فضاهای سبز بندر عباس صورت گرفت
تامین بخشی از آب مورد نیاز فضاهای سبز شهری از طریق چاه‌های آب
امید ذاکری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بندرعباس از آغاز روند تامین بخشی از آب موردنیاز فضاهای سبز شهر از طریق حفر چاه آب خبر داد و گفت: در فاز اول تعداد 29 محل جدید جهت حفر چاه آب جانمایی شده است که تعداد 8 حلقه از آنها در حال حفاری هستند.
ذاکری با بیان این مطلب که کاهش نیاز آبی فضاهای سبز به آب شرب از برنامه‌های کلان این سازمان است، افزود: تعداد 4حلقه از چاه‌های موجود نیز عملیات لایروبی و بهسازی آنها به پایان رسیده و در حال بهره‌برداری است.
ذاکری در ادامه از برگزاری مستمر جلسات کمیته مدیریت بحران آب خبر داد و گفت: این کمیته با هدف مدیریت مصرف بهینه آب و مدیریت بهره‌برداری از آب از نظر کمی و کیفی جهت آبیاری فضای سبز تشکیل شده است.


تعداد بازدید :  343