شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   خبرهای جدید در بورس انرژی| علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی فعال‌سازی کد معاملاتی عام برای شرکت‌های توزیع و تأمین مالی از طریق گواهی ظرفیت را از مهم‌ترین برنامه‌های این بورس برای 6 ماه دوم ‌سال دانست. او با بیان این‌که گواهی ظرفیت به منظور تأمین مالی نیروگاه‌ها و افزایش ظرفیت آنها اجرایی می‌شود، افزود: قرار است معاملات سلف موازی استاندارد برق با استفاده از کد عام توسط شرکت‌های توزیع راه‌اندازی شود. به گفته او نفتای سبک پالایشگاه لاوان هم به‌زودی در این بازار پذیرش خواهد شد.

   بازار در مسیر افزایش قیمت بر درآمد| اسلامی‌بیدگلی رئیس هیأت‌مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت: بسیاری از صنایع در بازار اصلاح قیمت قابل توجهی داشته‌اند و متوسط نسبت قیمت بر درآمد آنها کمتر از متوسط بازار است به‌طوری که این صنایع پتانسیل رشد را در میان‌مدت دارند. او با بیان این‌که درحال حاضر متوسط نسبت قیمت بر درآمد بازار تقریبا 5.5 مرتبه یعنی معادل‌ سال 90 است، تصریح کرد: شکی نیست با بهبود شرایط اقتصادی و کاهش سود بانکی، متوسط نسبت قیمت بر درآمد بازار رشد خواهد کرد.

  رفع مشکل قیمت‌گذاری محصولات وارداتی کشاورزی| مهران برادران‌نصیری مسئول گروه کشاورزی دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با اشاره به این‌که معاملات آتی کنجاله سویا شروع‌کننده عرضه سایر کالاهای کشاورزی و راه‌اندازی معاملات آتی این کالاها در بورس کالای ایران خواهد بود، گفت: اگر دولت شرایط را برای عرضه محصولات در بورس کالا ایجاد کند، میزان عرضه و تقاضا و تغییرات قیمت شفاف می‌شود و انحصار پایان می‌یابد.

  شفاف‌ترین‌های بورسی معرفی شدند| اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار، رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس تهران را از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره شش‌ماهه منتهی به پایان شهریور 93 منتشر کرد که نیروکلر با کسب 99 امتیاز در صدر ایستاده است. در مقابل، پتروشیمی اصفهان با 8 امتیاز، پارس الکتریک با 11 امتیاز و کاشی اصفهان با 14 امتیاز، ضعیف‌ترین شرکت‌های بورسی از نظر اطلاع‌رسانی و کیفیت افشا  شناخته شدند.


تعداد بازدید :  291