شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

رئیس توتال در سانحه هوایی کشته شد
مقامات شرکت توتال و فرودگاه ونوکووی مسکو اعلام کردند که کریستوف دی مارگری، رئیس و مدیر اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه، بر اثر برخورد جت تجاری‌اش با یک ماشین برف‌روب در هنگام برخاستن از زمین کشته شده است. جت تجاری داسالت فالکون حامل مدیر اجرایی شرکت توتال، از مسکو عازم پاریس بوده است. توتال، با 102‌میلیارد یورو ارزش در بازارسهام، دومین شرکت بزرگ فرانسوی به شمار می‌رود.

رشد اقتصادی ایران با تمدید مهلت مذاکرات
پایگاه خبری المانیتور در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 با اشاره به وضع این مذاکرات و اظهارات مقامات دو طرف درباره آن می‌نویسد: « در صورتی که مهلت این مذاکرات برای بار دیگر تمدید شود اقتصاد ایران با بهره‌مندی از کاهش برخی از تحریم‌ها علیه آن رشد خواهد کرد. آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران ـ که رقم آن طبق برآوردها 100‌میلیارد دلار است ـ همراه با کاهش تحریم‌ها به اقتصاد ایران اجازه خواهد داد با سرعتی آهسته رشد کند یعنی همان اتفاقی که از مارس 2014 پس از هشت ماه متوالی رشد منفی اقتصادی برای ایران رخ داد.»

483‌میلیارد دلار کسری بودجه آمریکا
در ‌سال مالی جاری که پایان ماه اکتبر به پایان می‌رسد، بدهی‌های عمومی ایالات متحده تا روز 17 اکتبر‌ سال‌جاری به 17‌هزار و 861‌میلیارد و 464‌میلیون دلار رسیده است. بر همین اساس کسری بودجه این کشور در ‌سال‌جاری به معادل 483‌میلیارد و 350‌میلیون دلار رسیده است.


تعداد بازدید :  350