شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
هوای پایتخت سالم است!

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون روی عدد 87 در شرایط سالم قرار گرفت.
دکتر وحید حسینی، با بیان این مطلب افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده‌های منواکسیدکربن و ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون کاسته شده است.
به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت تمام آلاینده‌ها به غیر از ایستگاه‌های پارک‌رز، ستاد بحران، دانشگاه صنعتی‌شریف، پارک‌رازی، پارک‌سلامت دانشگاه تهران و فرمانداری شهرری به‌لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در سایر ایستگاه‌ها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط سالم است.
اینکه هوای تهران در این لحظه از زمان پاک است یا نه را نمی‌توان با اندازه‌گیری ذرات معلق در هوا تشخیص داد اما شش‌های میلیون‌ها نفر ایرانی که در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها گرفتارشان کرده خود گواه این موضوع است که ساعت‌ها و روزهای زیادی از ناپاکی هوای این شهر می‌گذرد.
امروز تعداد مبتلایان به آسم و بیماری‌های قلبی- عروقی و شمار تعداد روزهایی که سالمندان و کودکانمان حتی برای یک دقیقه نمی‌توانند از خانه بیرون بیایند گواه صادقانه‌تری برای وضعیت هوای تهران است.


تعداد بازدید :  252