شماره ۴۰۹ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
جشنواره دامون‌‌فر، تأثیرگذار در زندگی هنری جوانان

غلامرضا  نامی عضو شوراى انتخاب آثار پنجمين دوره دوسالانه نقاشی دامون‌فر

در نمایشگاه پنجمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر، شاهد نمایش مجموعه‌ای از تکنیک‌های مختلف و کانسپت‌های فکری متنوع از جوانان زیر 25‌سال هستیم. آثار پنجمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر در مقایسه با دوره‌های قبل از سطح کیفی بالایی برخوردار است.
در این دوره من به همراه دو داور دیگر این جشنواره، نیلوفر قادری‌نژاد و شهروز نظری تعداد زیادی از آثار را بررسی کردیم و متمرکز بودیم اثری به نمایشگاه راه یابد که برآمده از افکار و ذهنیات خود هنرمند باشد به این معنا که کپی آثار هنرمندان دیگر یا تقلیدی نباشد.
با توجه به آن‌که جوانان زیر 25‌سال آثارشان را در این جشنواره ارایه می‌دهند، انتظار نداشتیم که آثاری تا این اندازه حرفه‌ای را از آنها شاهد باشیم، بسیاری از آثار در این دوره به لحاظ کیفی از سطح توقع ما بالاتر بودند. جشنواره‌هایی از این دست که دربرگیرنده آثاری با سطح کیفی بالا از هنرمندان زیر 25‌سال است باید سرمشق هنرمندان جوان دیگر قرار گیرد و همه بدانند که اگر اثری در این نمایشگاه روی دیوار می‌رود، بی‌دلیل نیست و حتما کیفیت لازم برای نمایش را داشته است.
شکی نیست که حضور در چنین جشنواره‌هایی چون دوسالانه نقاشی دامون‌‌فر می‌تواند در زندگی هنری جوانان بسیار موثر باشد. در این چند روز شاهد آن بوده‌ایم که در چند هنرستان برای راهیابی آثار دانش‌آموزانشان به پنجمین دوسالانه نقاشی دامون‌ فر جشن گرفته‌اند که این نیز می‌تواند انگیزه زیادی برای آنها شود تا در ادامه مسیر با توان بیشتری قدم بردارند. در این مسیر همه‌چیز بستگی به خود هنرمند دارد که از فرصت‌ها به نحو خوبی بهره بگیرد و پله‌های ترقی را بالا رود.
باید از مسئولان برگزاری جشنواره دامون‌فر به‌خاطر تلاش‌های بسیار و استقامتشان در این 10‌سال تقدیر کرد زیرا این جشنواره با گذشت سال‌ها به جشنواره‌ای قابل‌تامل و تعمق تبدیل شده و آثار راه یافته به این نمایشگاه نیز از آماتوریزم خارج شده و به‌سمت حرفه‌ای‌شدن پیش رفته است.

 


تعداد بازدید :  242