شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
تداوم هیجان با شروع دور سوم گروهی لیگ قهرمانان
ترمز‌های بریده و رفاقت‌های نوشده

شهروند| رم در لیگ قهرمانان اروپا به شدت مطلق‌گراست. یا به دستاوردی حمله نمی‌کند یا در صورت تهاجم به قلب هدف می‌زند. آنها به قلب هدف زدند، وقتی با پیروزی 5 بر یک در اولین بازی پس از بازگشت به لیگ قهرمانان، بهترین پیروزی 8‌سال اخیر را جشن گرفتند. وظیفه تاریخ‌سازی در بازی دوم برعهده توتی بود. کاپیتان با 38‌سال و 2 روز سن اولین گل خودش در خانه انگلیسی‌ها را زد و به مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد. حالا در گام سوم، بایرن که همیشه خیلی خوب ترمزها را کشیده، قصد دارد از تیم پایتخت ایتالیا، سومین قربانی خود را بسازد و در پایان دور رفت گروه مرگ، 9 امتیازی شود.
غایبان و نکات آماری
رم بدون بوریلو، کیتا، کاستان، استروتمن، آستوری و دروسی و بایرن در غیاب بداشتوبر، خاوی مارتینز، رینا، شواین‌اشتایگر و تیاگو آکانترا وارد میدان می‌شوند اما نه میهمان آلمانی از رویای نهمین پیروزی در نوزدهمین رویارویی خارج از خانه با ایتالیایی‌ها دست می‌کشد و نه رم علاقه‌ای به قبول چهارمین شکست در نهمین جدال خانگی با بوندسلیگایی‌ها دارد.
بارسلونا - آژاکس، دوستان قدیمی
بارسلونا از زمان مربیگری رینوس میشل با سبک هلندی خو گرفت و با رقم خوردن اولین دوره طلایی باشگاه زیر نظر یوهان کرویف افسانه‌ای به اوج رسید. حالا نه او و نه فن‌گال روی نیمکت مربیگری بارسلونا حضور ندارند اما تفکرات 2 هم‌تیمی سابق به نام فرانک دی بوئر و لوئیس انریکه، اجازه افت کیفی جدال 2 تیم همیشه زیبا را نمی‌دهد.
غایب‌ها: بوئیلسن، فیچر و سررو از آژاکس و فرمالن و دوگلاس بارسایی در این بازی به میدان نمی‌روند.
نکات آماری: بارسلونا با شکست مقابل پاری سن ژرمن، زودهنگام‌ترین باخت خود در مرحله گروهی 13 فصل اخیر لیگ قهرمانان را تجربه کرد. آبی و اناری‌پوشان فقط یکی از 28 بازی اخیر خانگی اروپایی خود را باخته‌اند. البته تیم جدایی‌طلب اسپانیا در هیچ یک از 7 رویارویی خانگی اروپایی از هلندی‌ها شکست نخورده و فقط اجازه 3 تساوی را به آنها داده است.
سایر بازی‌ها
گروه پنجم: زسکا مسکو - منچسترسیتی/ گروه ششم: آپوئل نیکوزیا - پاری سن ژرمن/ گروه هفتم: چلسی - ماریبور، شالکه - اسپورتینگ لیسبون/ گروه هشتم: باته - شاختار، پورتو - بیلبائو


تعداد بازدید :  348