شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
شرایط نابسامان بسکتبالیست‌ها در آخرین روزهای ریاست مشحون
بسکتبال، داورزنی می‌خواهد
محمدرضا مشحون در گفت‌وگو با «شهروند»: برادرم به‌دنبال دریافت مجوز برای بقا نیست

شهروند| دوره مدیریت محمود مشحون در فدراسیون 21تیرماه 1393 به پایان رسیده و این فدراسیون همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد؛ حتی با وجود گذر از بازی‌های آسیایی هنوز هم خبری از ثبت‌نام کاندیداها و اعلام زمان برگزاری انتخابات نیست. خیلی‌ها از بسکتبال هم انتظار دارند که مثل والیبال پیشرفت کند اما به نظر با مدیریت فعلی، بسکتبال از والیبال عقب‌افتاده و تاب و توان رسیدن به آن ‌را ندارد.
بسکتبال اولویت باشد
با توجه به این‌که بیش از 4ماه از موعد مقرر برگزاری انتخابات فدراسیون بسکتبال گذشته و این رشته نیازمند برنامه‌ریزی طولانی‌مدت است، به‌نظر مسئولان وزارت ورزش به‌ویژه شخص نصرالله سجادی، بسکتبال را که طرفداران زیادی دارد در اولویت قرار داده و خیلی زود با ثبت‌نام از کاندیداها انتخابات این فدراسیون را برگزار کنند زیرا در غیراین صورت ماه‌ها فدراسیون بلاتکلیف می‌ماند و در نهایت نیز نفر بعدی زمان کمی برای برنامه‌ریزی خواهد داشت.
خداحافظی احتمالی با برادران مشحون
محمود مشحون که سومین دوره حضور متوالی‌اش در فدراسیون بسکتبال نیز به پایان رسیده و علاوه بر آن نیز در دهه 60 یک بار رئیس فدراسیون بوده با مانعی به‌نام بازنشستگی روبه‌روست و طبق قانون دیگر نمی‌تواند برای انتخابات دوره جدید کاندیدا شود. شاید این بهترین فرصت برای کسانی باشد که در 12‌سال اخیر اعتقاد داشتند برادران مشحون به هیچ‌کس حق دخالت و حتی همکاری نمی‌دهند تا برای نشستن روی صندلی ریاست اقدام کنند.
بسکتبال، داورزنی ندارد
شاید تا 4، 5‌سال قبل شرایط والیبال و بسکتبال کشورمان مساوی پیش می‌رفت (اگر نگوییم بسکتبال جلوتر بود) اما در 2‌سال اخیر شاهد پیشرفت چشمگیر والیبال بودیم که به‌شدت توجه مردم را به خود جلب کرده است. خیلی از کارشناسان دلیل اصلی موفقیت این روزهای والیبال را مدیریت اصولی می‌دانند که در رأس آن محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال قرار دارد. شاید یک مدیر توانمند بتواند از بسکتبال این روزها، والیبالی دیگر بسازد. البته چند نفری در داخل جامعه بسکتبال هستند که ادعای زیادی دارند اما به‌نظر می‌رسد بهترین گزینه مدیری توانمند خواهد بود که ورزشی باشد، نه صرفا بسکتبالی تا رشته‌ای که خیلی‌ها معتقدند ایران می‌تواند در آن خودش را در سطح جهان مطرح کند به روزهای بهتری برسد.
هاشمی:  رئیس جدید بسکتبال را از سکون خارج کند
مصطفی‌ هاشمی، کارشناس بسکتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی چه تصمیمی می‌تواند به نفع بسکتبال کشورمان باشد به «شهروند» می‌گوید:  «مشحون که طبق قانون نمی‌تواند به فعالیتش در فدراسیون ادامه دهد،البته به صلاح هم نیست که این اتفاق صورت بگیرد. بسکتبال نیاز به یک خون تازه و مدیری جوان و باانگیزه دارد که این رشته را از حالت سکون فعلی خارج کند و روند رو به رشدی در آن ایجاد کند.»وی همچنین می‌افزاید: «در جامعه بسکتبال نیز افرادی هستند که توانایی مدیریت در فدراسیون را دارند و امیدوارم شایسته‌ترین فرد بتواند رأی بیاورد، البته در شرایط فعلی مهم‌ترین نکته برگزاری انتخابات و خروج جامعه بسکتبال از بلاتکلیفی است که فکر می‌کنم وزارت ورزش به‌زودی تصمیمات خوبی در این زمینه خواهد گرفت.»
مشحون:  حاضریم به رئیس جدید کمک کنیم
محمدرضا مشحون، رئیس سازمان تیم‌های ملی بسکتبال که در سال‌های اخیر در کنار برادرش فدراسیون را اداره کرده، درباره انتخابات فدراسیون به «شهروند» می‌گوید: «تا به الان هیچ نامه‌ای از سوی وزارت ورزش مبنی بر اعلام تاریخ ثبت‌نام کاندیداها به فدراسیون بسکتبال نرسیده است، البته ما قبل از جام‌جهانی از وزارت ورزش درخواست کردیم که در همان زمان مقرر انتخابات برگزار شود اما صلاح دیدند که بعد از بازی‌های آسیایی باشد و ما هم تمکین کردیم.» وی در پاسخ به این سوال که محمود مشحون به‌دنبال مجوز برای حضور در انتخابات است یا خیر؟ می‌افزاید: «نه تنها به‌دنبال مجوز نیست بلکه این‌طور که من شنیدم در گفت‌وگو با مسئولان انصرافش را شفاها اعلام کرده و تمایلی به ادامه کار ندارد زیرا همه انتظار دارند ما با ژیان به تویوتای برخی دیگر از ورزش‌ها برسیم. در هر صورت ما تا زمانی که هستیم کارها را جدی پیگیری می‌کنیم و حتی نفر جدید هم اگر از ما کمک خواست، حاضریم تا چندماه کنار او باشیم زیرا خودمان از جامعه بسکتبال هستیم.»


تعداد بازدید :  252