شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
دوربین‌های صداوسیما را به نشست خبری راه ندادند
چند ساعت سخت برای فدراسیون

شهروند| تهدید فدراسیون فوتبال به ممانعت از ورود به دوربین‌های تلویزیونی برای پوشش بازی‌های لیگ چیز تازه‌ای نیست. فدراسیون فوتبال ایران در سال‌های گذشته حداقل دو بار به این مرحله رسیده است؛ بار اول محسن صفایی فراهانی رئیس فدراسیون وقت فوتبال به شدت پیگیری دریافت حق پخش واقعی از صداوسیما بود، این موضوع را پیش برد اما مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث شد صفایی در پیشبرد این کار ناکام بماند. در آن زمان گفته می‌شد با توجه به این‌که باشگاه‌های ایران تماما دولتی هستند و حق پخش را به شکلی دیگر از خزانه دریافت می‌کنند تلویزیون نباید مبلغ اضافه‌ای به آنها بپردازد. این توجیهی بوده که همیشه وجود داشته، اگرچه مدیران فوتبال ایران خسته از مطالبات مالی بازیکنان به دنبال منابع جدید سرانجام به این نتیجه رسیده‌اند که باید نزدیک به نیمی از هزینه سالیانه خود را از فروش رایت تلویزیونی به دست بیاورند.
جلوگیری از ورود دوربین‌ها به نشست خبری
پس از تهدید رسمی فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم پخش بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال روز گذشته مسئولان سازمان لیگ از ورود دوربین‌ها به نشست خبری مربیان تیم‌ها جلوگیری کردند تا نشان دهند شمشیر را برای صداوسیما از رو بسته‌اند. جالب این‌که مربیان نیز از این تصمیم حمایت کردند و با هیچ‌کدام از شبکه‌های تلویزیونی مصاحبه‌ای انجام ندادند.
بازی‌ها پخش می‌شود؟
در شرایطی که شورای امنیت ملی درهفته‌های گذشته با مصوبه‌ای فدراسیون را مجاب به پذیرش مقطعی شرایط صداوسیما کرد اما این بار بحث جدی‌تر از گذشته پیگیری می‌شود و چه بسا امروز برای اولین بار در طول تاریخ لیگ‌برتر مسابقات این هفته پخش زنده نداشته باشند. جالب این‌که صداوسیما در اقدامی جالب توجه تبلیغات تلویزیونی خود را برای قبل و بین دو نیمه مسابقات این هفته به شرکت‌ها اعلام کرده و البته کنداکتور خود را هم روی پخش مسابقات بسته است. به نظر می‌رسد نگاه صداوسیما به این قضیه این است که آنها درنهایت فاتح این جنگ خواهند شد چرا که دست بالاتر همواره با آنهاست. فدراسیون فوتبال که چند ساعت تا آغاز هفته دوازدهم فرصت دارد در غیاب کفاشیان که به مالزی رفته است، ساعات سختی پیش رو دارد. اگر بشود...


تعداد بازدید :  248