شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
خبر

روحانی: امنیت در منطقه در سایه همكاری، پایدار می‌شود
رئیس‌جمهوری عصر دوشنبه در دیدار نخست‌وزیر ارمنستان گفت:  ایران و ارمنستان و همه كشورهای منطقه باید برای مبارزه با تروریسم دست‌به‌دست یكدیگر بدهند زیرا امنیت در منطقه در سایه همكاری، پایدار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری حسن روحانی اظهار داشت:  امنیت مقوله‌ای تقسیم‌كردنی نیست و اگر كشوری از تروریسم آسیب ببیند سایر كشورها نیز متضرر خواهند شد. روحانی با اشاره به جنایات گروه‌های تروریستی در منطقه گفت:  تروریست‌ها علیه تمدن‌ها و انسانیت می‌جنگند و برای آنها كشتن مسیحیان  یا مسلمانان فرقی ندارد. رئیس‌جمهوری سپس به همزیستی دوستانه و صمیمی مسلمانان با ارامنه در ایران اشاره كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان راه‌حل‌های سیاسی و مسالمت‌آمیز در چارچوب مقررات بین‌المللی برای حل مسائل منطقه‌ای است. روحانی افزود:  اگر در مسائلی اختلاف‌نظر وجود دارد،كشورهای منطقه باید در زمینه دستیابی به راه‌حلی كه مورد توافق همه طرفین باشد، تلاش كنند. رئیس‌جمهوری در ابتدای این دیدار به روابط خوب ایران و ارمنستان اشاره كرد و با تاكید بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات دو ملت و دو كشور گفت:  تهران و ایروان درخصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی همكاری‌های خوبی داشته‌اند و ما از مواضع مثبت ارمنستان قدردانی می‌كنیم. وی ضرورت تلاش مضاعف دو دولت برای ایجاد تحرك در مناسبات اقتصادی و تجاری را یادآور و خواستار پیگیری مسئولان دو كشور برای رفع موانع و توسعه مناسبات شد. رئیس‌جمهوری با بیان این‌كه توسعه روابط اقتصادی، منافع دو كشور را تأمین می‌كند، گفت:  با توجه به ظرفیت و اراده جدی برای ارتقای همكاری‌ها، افق روشنی پیش‌روی روابط دو كشور وجود دارد.

وزیر اطلاعات: آرامش در جامعه بستر شکوفایی اقتصادی را فراهم می‌کند
سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات گفت: خدمت در سنگر امنیت، خدمت در سنگر فرهنگ، اقتصاد، پویایی و شکوفایی اقتصادی است. به گزارش ایرنا، وزیر اطلاعات در آیین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان حراست‌ها گفت: اقتصاد شکوفا و امنیت پایدار بسترساز فرهنگ عبودیت است که این فرهنگ وقتی در جامعه ریشه کند و در آن جامعه ایمان جزو ذاتی فرهنگ شود این جامعه در مسیر رشد، شکوفایی و بالندگی اقتصادی حرکت می‌کند. وزیر اطلاعات گفت: امنیت بسترساز ایمان و ایمان نیز بسترساز آرامش در جامعه است که آرامش در جامعه بستر شکوفایی اقتصادی را فراهم می‌کند. علوی اظهار داشت: وقتی آرامش و امنیت در جامعه باشد سرمایه‌گذاران به خود جرأت سرمایه‌گذاری و اشتغال‌آفرینی می‌دهند.

جهانگیری: کمیسیون عالی مشترک بین ایران و ارمنستان تشکیل می‌شود
معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان این‌که در رابطه ایران و ارمنستان الگوی خوبی برای روابط دو کشور در منطقه است، گفت: قرار شد کمیسیون عالی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری ایران و نخست‌وزیر ارمنستان به‌طور مرتب تشکیل شود.
به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» ظهر دیروز پس از دیدار با «هوویک آبراهامیان» در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد گفت: کمیسیون مشترکی نیز بین هر یک از وزارتخانه‌ها برگزار می‌شود که نظارت عالی آن توسط معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست‌وزیری ارمنستان خواهد بود.
وی ادامه داد: درحال حاضر حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور حدود 300‌میلیون دلار است به‌گونه‌ای که صادرکننده گاز هستیم و از آن کشور برق وارد می‌کنیم. کالاهای دیگری هم در مبادلات تجاری دو کشور قرار دارد. معاون اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: وزرای انرژی دو طرف درباره پروژه‌های فیمابین بحث کردند که ازجمله آن خط سوم انتقال برق و احداث نیروگاه برق آبی در ارمنستان است که با کلیات آن موافقت شد.
جهانگیری تصریح کرد: در زمینه محیط‌زیست و مسائل فرهنگی هم مسئولان دو کشور گفت‌وگو و تفاهم کردند.


تعداد بازدید :  323