شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
پوتین غرب را با تسلیحات هسته‌ای روسیه تهدید کرد

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه برای سومین‌بار طی 2ماه گذشته غرب را با تسلیحات هسته‌ای مسکو تهدید کرد.
به گزارش ایرنا، پوتین در حاشیه نشست سران کشورهای اروپایی و آسیایی موسوم به آسم با حضور 50تن از سران این کشورها در میلان ایتالیا در گفت‌وگویی با روزنامه «صربستانی» پلیتیکا گفت: امیدواریم شرکای ما به نادرستی تحت فشار قراردادن مسکو پی‌ببرند و خطر برهم زدن ثبات راهبردی جهانی ناشی از افزایش اختلافات بین قدرت‌های هسته‌ای را به یاد آورند.
پوتین در دو موقعیت دیگر اواسط ماه اوت (مرداد/ شهریور) و اوایل سپتامبر (شهریور/ مهر) به ترتیب خطاب به اعضای مجلس دومای روسیه و در سخنانی برای جوانان روس گفته بود که به‌زودی غرب را با پیشرفت‌های جدید در فناوری دفاعی متعجب خواهد کرد. همچنین وی تصریح کرده بود می‌خواهم به غرب یادآوری کنم که روسیه یکی از مهم‌ترین قدرت‌های هسته‌ای جهان است. بهتر است با ما شوخی نکنند.
«جان بیسمرس» کارشناس مسائل روسیه در دانشگاه «مک کوایر» ولز گفت: پوتین بار دیگر غرب را با سلاح هسته‌ای تهدید می‌کند. «هلن کلادیکات» پزشک استرالیایی که سازمان مردم‌نهاد پزشکان بین‌الملل مخالف با جنگ هسته‌ای را تأسیس کرد اخیرا در واشنگتن گفت: جنگ بین روسیه و آمریکا به یقین تسلیحات هسته‌ای را نیز دربر می‌گیرد، آمریکا و روسیه ذخایر فراوان سلاح هسته‌ای دارند و در مجموع 94‌درصد از 16‌هزار و 300 سلاح هسته‌ای در جهان به این دو کشور تعلق دارد. «آسم» مجمع غیررسمی، متشکل از کشورهای اروپایی به همراه کشورهای عضو آسه‌آن است که برای ارتقای گفت‌وگو و همکاری بین دو منطقه تشکیل شده است. دهمین نشست آسم که هر دو‌سال یک‌بار برگزار می‌شود، روزهای 16 و 17 اکتبر در میلان ایتالیا (24 و 25 مهر) برگزار شد.


تعداد بازدید :  239