شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
بازار جهانی

ساعت هوشمند مایکروسافت در راه است
فوربس از راه‌اندازی رونمایی ساعت مچی هوشمند مایکروسافت در هفته‌ آینده خبر می‌دهد. براساس این گزارش مایکروسافت در هفته‌های آینده ساعت هوشمند جدید خود را رونمایی خواهد کرد. این ساعت هوشمند در تعطیلات پایان ‌سال به بازار عرضه خواهد شد. با وجود آن‌که ساعت هوشمند مایکروسافت برخی ویژگی‌های ساعت هوشمند را ارایه می‌دهد اما به صورت تخصصی برای برنامه‌های ورزشی و تناسب اندام طراحی شده است. این ساعت تعداد قدم‌ها، نرخ ضربان قلب، کالری‌های مصرف‌شده و دیگر نکات کلیدی سلامت ورزشی افراد را به کمک حسگرهای خود محاسبه می‌کند.

کلاهبرداری اینترنتی با ویروس ابولا
گسترش ویروس ابولا در برخی کشورها بهانه جدیدی برای آزار و اذیت کاربران در دنیای مجازی به دست مجرمان سایبری داده است. نماینده ضدویروس پاندا در ایران گزارشی درباره سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی از نگرانی درباره ویروس ابولا ارایه کرده است. بنا بر این اعلام، طی روزهای گذشته حساب کاربری یاهو در تويیتر مورد حمله مجرمان سایبری قرار گرفت و با ارسال پیام‌های جعلی به‌وسیله آنها، ترس و دلهره ابتلا به این ویروس کشنده برای عموم کاربران دوچندان شد.

پیشنهادهای ایرانی برای اصلاح ویندوز 10
مایکروسافت بازخوردهای کاربران به ویندوز 10 را در یک برنامه ‌نظرسنجی دریافت کرده که دو پیشنهاد  اولی که در این نظرسنجی‌ها اعلام شده، مربوط به ایرانی‌ها بوده و عبارت است از: افزودن تقویم فارسی و دسترسی به فروشگاه ویندوز برای ایرانیان. بعد از عرضه پیش‌نمایش، ویندوز ۱۰ با یک برنامه نظرسنجی سعی کرد تا بازخوردهای این عرضه و پیشنهاد کاربران را درباره این نسخه ویندوز دریافت کند. با گذشت چند روز از انجام این نظرسنجی، 15 پیشنهاد برتر کاربران اعلام شده است که دو پیشنهاد اول که بیشترین حجم درخواست را به خود اختصاص داده مربوط به ایرانی‌هاست.

غذای 200‌میلیون نفر در چین فاسد می‌شود
براساس اعلام منابع چینی سالانه 35‌میلیون تن غلات در این کشور به دلیل بی‌توجهی در فرآیند حمل‌ونقل و فرآوری در این کشور از بین می‌روند که می‌تواند غذای 200‌میلیون نفر را تأمین کند. به گزارش بیزینس ویک، چین با دارا بودن حدود یک‌پنجم جمعیت جهان، تنها 10‌درصد از زمین‌های قابل کشت جهان را در اختیار دارد و مقامات چینی سعی در نشان دادن تلاش بالای خود در تأمین موادغذایی این جمعیت عظیم دارند، اما میزان هدررفت غلات در این کشور بسیار بالاست. براساس آمارهای ارایه‌شده از سوی مرکز مدیریت غلات این کشور، سالانه بالغ بر 35‌میلیون تن غله در چین از
 بین می‌رود.


تعداد بازدید :  314