شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

مالیات خیاطان 16 برابر ‌سال 91
حبیب طهماسبی رئیس اتحادیه صنف خیاطان مردانه و زنانه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و رکود در بازار خیاطان گفت: صنف خیاط از‌ سال گذشته تاکنون افزایش تعرفه نداشته است این درحالی است که مالیات برخی در‌ سال گذشته تا 16 برابر ‌سال 1391 شد که این میزان مالیات، فشار زیادی را به اصناف تحمیل می‌کند. مالیاتی که از صنوف مطالبه می‌شود باید متناسب با درآمد آنها باشد. او با اشاره به سیل پوشاک قاچاق به ایران ادامه داد: در شرایطی که مالیات به صورت سلیقه‌ای و بدون در نظر گرفتن تناسب درآمد صنوف محاسبه می‌شود از آن طرف اصناف مرتبط با سیل پوشاک قاچاق مواجه هستند که همین موضوع فشار زیادی به افراد شاغل در این کار وارد می‌کند و ضرورت دارد دولت نسبت به موضوع، بازنگری ویژه داشته باشد.

پرتقال‌های نارس را رنگ می‌کنند
مجتبی شادلو رئیس اتحادیه باغداران اعلام کرد در چند‌سال اخیر عده‌ای سودجو قبل از فصل برداشت، پرتقال را از باغداران خریداری می‌کنند و پرتقال‌های نارس را با دستگاه و در شرایط خاص به رنگ زرد درمی‌آورند که افراد باید به دلیل اسید بالای این نوع پرتقال‌ها و از بین رفتن خواص طبیعی‌شان، از مصرف آن خودداری کنند. او در ادامه تأکید کرد: پرتقال‌های سبزرنگ، پرتقال‌های طبیعی است که زودتر از زمان برداشت چیده شده است و نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد اما پرتقال‌های زردرنگ توسط دستگاه‌ و به روش گرمادهی در این فصل زرد می‌شود. به گفته شادلو، مناسب‌ترین زمان برداشت پرتقال اواخر آبان و حتی در مناطقی از جنوب، اواخر آذر است.

نفت، ثبات بازار طلا را برهم نزد
محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با پیش‌بینی این‌که تقاضای خرید طلا و سکه در بازار داخلی به‌شدت کاهش یابد، گفت: عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی و فعل و انفعالات غیراقتصادی معاملات نفتی، تأثیری بر قیمت جهانی طلا نداشته است. این در شرایطی است که همیشه بازارهای نفتی و معاملات نفت در بازارهای جهانی، تأثیر مستقیمی بر روی ارزش دلار و طلای جهانی داشته است. کشتی‌آرای علت این موضوع را بالا رفتن تقاضای هند و چین در بازار طلا و به دلیل نزدیک شدن به‌سال نو در این کشورها دانست و ادامه داد: در بازار داخل روند تقاضا برعکس است و به دلیل نزدیک بودن به محرم و صفر میزان تقاضا کاهش چشمگیر خواهد داشت که با توجه به این موضوع ثبات قیمت طلا پیش‌بینی می‌شود.


تعداد بازدید :  323