شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
د‌یار

مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی: درشکه‌بان و قاطرچی نیستیم
مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: سامان‌دادن وضع نامناسب جاده‌ای محوطه‌های آرامگاه خیام و عطار وظیفه میراث‌فرهنگی نیست.رجبعلی لباف‌خانیکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آرامگاه عطار، خیام و محوطه گردشگری شادیاخ برای مردم است که اداره میراث‌فرهنگی، متولی آن از سوی دولت است ولی نامناسب بودن جاده و راه به ما ارتباط ندارد زیرا ما درشکه‌بان و قاطرچی نیستیم.وی بیان کرد: در کشور ما هر نهادی وظیفه خودش را دارد و هر اتفاقی که می‌افتد، وظیفه ما نیست که آن را برطرف و اصلاح کنیم، این قضیه لطمه به کار گردشگری می‌زند اما مسئولیت آن دست ما نیست.وی در پاسخ به این‌که چه پیگیری‌هایی در این خصوص شده است، گفت: ما تمام این موارد را به فرمانداری، شهرداری و نیروی‌انتظامی گزارش داده‌ایم، همان‌طور که برای طوس و جاهای دیگر موارد منتقل می‌شود ولی وقتی کاری انجام نمی‌شود چه کنیم؟ وظیفه ما حفاظت، معرفی، مطالعه و پژوهش است.در محوطه آرامگاه عطار، درشکه‌ها و اسب‌هایی وجود دارند که این محوطه گردشگری را دچار نابسامانی کرده و مسئولان نیز هرکدام مسئولیت کوتاهی و قصور را به یک بخش دیگر واگذار می‌کنند. مدت‌هاست که حضور این درشکه‌بانان چهره نابسامانی به این منطقه گردشگری داده است.

68هزار تن سیب‌زمینی از مزارع اسدآباد برداشت می‌شود
معاون جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: پیش‌بینی می‌شود 68‌هزار تن سیب‌زمینی از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
«احمد قدیمی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت سیب‌زمینی از 15 روز پیش در شهرستان اسدآباد آغاز شده که تاکنون 50‌درصد این محصول برداشت شده است. وی با اشاره به افزایش 10‌درصدی کشت سیب‌زمینی اراضی شهرستان نسبت به‌سال گذشته، گفت: میانگین برداشت از هر هکتار زمین سیب‌زمینی 37 تن است. قدیمی سطح زیرکشت امسال سیب‌زمینی شهرستان را 1950هکتار اعلام و اظهار کرد: نهاده‌های لازم این محصول بین کشاورزان توزیع و نظارت لازم انجام شده است. وی با اشاره به این‌که رکورد برداشت سیب‌زمینی در شهرستان مربوط به روستای آق‌بلاغ بوده است، اظهار کرد: یکی از سیب‌زمینی‌کاران شهرستان اسدآباد در روستای آق‌بلاغ با برداشت 67 تن در هر هکتار سیب‌زمینی از 2 نوع بامبا و اسپریت بهترین عملکرد کشت سیب‌زمینی را در این شهرستان داشته است.

درآمد 40‌میلیارد ریالی صید کیلکا
مدیرکل شیلات گیلان گفت: صیادان گیلانی با صید 4297 تن ماهی کیلکا بالغ بر 40‌میلیارد ریال درآمد کسب کردند.اسحاق شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرساله صید ماهی کیلکا از شهریور آغاز می‌شود. در فصل صید جاری 260صیاد به همراه 26 شناور صید خود را آغاز کردند که با صید 4297 تن ماهی کیلکا 43‌میلیارد ریال درآمد کسب کردند. وی افزود: صید کیلکا در گیلان امسال 12‌درصد بیشتر از ‌سال گذشته بوده است. شعبانی ادامه داد: 90‌درصد کیلکای صید شده به پودر ماهی تبدیل شد و تنها 10‌درصد از ماهیان صید شده به مصرف انسانی می‌رسد. ماهی کیلکا شامل
 3 گونه آنچوی، چشم‌درشت و معمولی است. وی خاطرنشان کرد: ماهی کیلکا به‌رغم جثه کوچک، دارای ارزش‌غذایی بالایی است و شیلات برای جلوگیری از صید بی‌رویه و کاهش ذخایر این‌ گونه ماهیان اقدام به کاهش شناورهای صید کیلکا کرده است.

برنامه‌ریزی برای اسکان ارزانقیمت زائران در مشهد
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: راه‌اندازی خط 2 قطار شهری و اسکان ارزانقیمت زائران در دستورکار قرار گرفته است. سیدجلال فیاضی در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین‌المللی علمی- راهبردی توسعه‌گردشگری ایران (چالش‌ها و چشم‌اندازها) در دانشکده‌علوم دانشگاه‌فردوسی، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شهری برای اسکان ارزانقیمت زائران، اظهار کرد: شهرداری مشهد برای
 15 استان زمین مناسب درنظر گرفته تا هرکدام از استان‌های موردنظر با تحویل گرفتن این زمین، اماکن اقامتی برای زائران استان‌های متبوع احداث کنند. وی افزود: قرار است ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد مورد مرمت قرار گیرد، در این راستا 5 هزار تاکسی جدید قرار است جایگزین شود. همچنین قرار است بین 300 تا 400 دستگاه اتوبوس جایگزین دستگاه‌های فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی شود. فیاضی درخصوص سایر اولویت‌های مدیریت شهری مشهد برای افزایش تعداد گردشگران و رفاه حال ایشان، گفت: یکی از موضوعات مورد توجه ما، به سرانجام رساندن مشکلات مربوط به حاشیه حرم مطهر است چراکه تمام زوار از این بافت برای تشرف به حرم عبور می‌کنند و باید رفع مشکلات این بافت را در اولویت قرار داد.


تعداد بازدید :  334