شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
جشنواره ملی گل‌های داودی در محلات گشایش یافت

سیزدهمین جشنواره ملی گل‌های داودی در پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات گشایش یافت.
این جشنواره در فضایی به وسعت 3‌هزار مترمربع دایر شده که در آن 600 نوع گل داودی اصلاح شده در رنگ، اندازه و شکل مختلف در معرض دید عموم قرار گرفته است.
در جشنواره امسال این 600 نوع گل داودی برای اولین‌بار در معرض فروش به شرکت‌های گل و گیاه، تعاونی و گلخانه‌های بزرگ کشور به‌منظور تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی و انتقال یافته‌های پژوهشکده به بخش خصوصی قرار گرفته است. رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات گفت: بخشی از دستاوردهای ایستگاه ملی تحقیقات گل و گیاهان محلات نیز در این جشنواره در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. «پژمان آزادی» ارایه دستاوردهای تحقیقاتی، ظرفیت کشور در تنوع و کیفیت تولید، معرفی منابع ژنتیکی، سیاست تجاری‌سازی فناوری تولید و امکان سفارش سازمان‌ها و تولیدکنندگان از ارقام جدید گل‌های داودی را از اهداف برپایی این جشنواره در محلات عنوان کرد. وی بر تلاش پژوهشگران در زمینه تولید گل و گیاه در ایران تأکید کرد و افزود: در ‌سال 1376 تنها 10 نوع گل داودی در ایران وجود داشت که بر اثر پژوهش و تحقیقات مناسب، این میزان امسال به 800 نوع رسیده است.
آزادی تصریح کرد: جشنواره ملی گل‌های داودی محلات تا 15آبان‌ماه آینده برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.وی یادآور شد: سالانه 28‌میلیون گل داودی در محلات تولید می‌شود که شامل 24‌میلیون گل شاخه بریده و 4‌میلیون شاخه گل گلدانی یا فضای سبز است. وی با بیان این‌که محصولات تولیدی گل‌های داودی محلات به سراسر کشور ارسال می‌شود، اظهار کرد: تولید گل‌های داودی در محلات برای 200 نفر فرصت اشتغال فراهم کرده است.
وی گفت: 30 هکتار از اراضی محلات به کشت گل‌های داودی شاخه بریده و گلدانی اختصاص دارد و این شهرستان از نظر میزان کشت رتبه نخست کشور را دارد.
پارسال 20‌هزار نفر از دوازدهمین جشنواره گل‌های داودی محلات دیدن کردند.


تعداد بازدید :  277