مرد شیشه‌ای دنیا در گفت‌وگو با «شهروند»:
 
به دنبال ثبت رکورد خوردن 22 کیلو شیشه هستم
 

 

رضا صالحی‌پژوه  | مرد شیشه‌ای که رکورد 14 کیلو و 600 گرمی خوردن شیشه را به نام خود ثبت کرده، قرار است در آذرماه امسال این رکورد را به 22 کیلوگرم افزایش دهد. امین‌الله صفاری (مرد شیشه‌ای دنیا) 34‌سال پیش در استان سیستان‌وبلوچستان و در شهر زاهدان متولد شد.
از  6سالگی بر اثر یک اتفاق متوجه شد می‌تواند اجسام شیشه‌ای را بجود. او در 8سالگی می‌توانست یک شیشه نوشابه را به‌طور کامل با دندان‌های شیری خود خرد کند. وی همان سال‌ها با خانواده به ترکیه و از آن‌جا به آمریکا رفت و پس از سال‌ها زندگی در آمریکا، مرد شیشه‌ای به امارات سفر کرد و حدود سه‌سال و نیم پیش از آن‌جا به ایران بازگشت. گینس در سال 2007 برای اولین‌بار امین‌الله صفاری را معجزه قرن نامید. در سال 2009 مرد شیشه‌ای دنیا به‌عنوان سفیر سازمان ملل متحد در امور هنری انتخاب شد و شاید این اتفاق بزرگ‌ترین افتخار این شخص بود تا او را به‌عنوان هنرمند بین‌المللی بشناسند.
آنچه در زیر می‌خوانیم بخشی از گفت‌وگوی خبرنگار ما با مرد شیشه‌ای دنیا در شهر اصفهان است.
چطور متوجه شدید چنین قدرتی در بدن شما وجود دارد؟
خیلی اتفاقی! شش ساله بودم که یک شب خوابیدم و در خواب دیدم که می‌توانم شیشه بخورم، صبح که بیدار شدم بی‌تاب بودم تا خواب دیشب را امتحان کنم، خیلی اتفاقی یک تکه شیشه پیدا کردم و خوردم و دیدم که خیلی راحت می‌توانم آن را بجوم.
یعنی هیچ اتفاقی برایتان نیفتاد؟
این‌که در همان اول زبانم یا دهانم زخم شود نه، اما بعد از مدتی معده من خونریزی کرد که من را به بیمارستان بردند و بستری کردند، آن هم در سن 8سالگی، اما دیگر هیچ اتفاقی برایم نیفتاد.
یعنی بعد از بستری شدن در بیمارستان هم باز شیشه می‌خوردید؟
بله، من در کودکی خیلی بیشتر از الان جسارت داشتم.
پدر و مادرت مانع این کار نمی‌شدند؟
چرا، اما خب من کار خودم را می‌کردم و هر جا احساس می‌کردم بتوانم شیشه‌ای را گاز بزنم فوری سراغ آن می‌رفتم و شیشه را می‌خوردم، دیگر این کار به یک تفریح برای من تبدیل شده بود.
بیشتر چه نوع شیشه‌هایی را می‌توانی بخوری؟
هر شیشه‌ای را که فکرش را بکنید، از شیشه لامپ 100 واتی گرفته تا شیشه‌های ضد گلوله با ضخامت زیاد، فرقی نمی‌کند، یعنی هر شیشه‌ای که در دهان من جا بگیرد و جویده شود را می‌خورم.
آیا کسی هم پیدا شده که بتواند این کار را تقلید کند؟
به هیچ عنوان کسی نیست، به جرأت می‌توانم بگویم من در این زمینه در دنیا تک هستم، چرا که بعضا دیده شده برخی مهتابی می‌جوند یا شیشه‌های نازک، اما اولا من از شیشه‌های نازک تا شیشه‌های ضد گلوله با قطر زیاد را می‌جوم، دوما این‌که مهتابی را با گاز سمی درون آن و آیینه را هم با جیوه روی آن می‌جوم و تعجب‌برانگیز این‌که هیچ اتفاقی برایم نمی‌افتد.
نام شما در کتاب رکورد‌های گینس هم ثبت شده، در این زمینه هم توضیح می‌دهید؟
بله، در‌ سال 2007 بود که این اتفاق افتاد و موسسه گینس و روزنامه نیویورک‌تایمز از من به‌عنوان «معجزه قرن» یاد کردند، علت آن هم این بود که اگر فردی 200 گرم غذا بخورد، تا وقتی که این غذا دفع نشده، باید 200 گرم به وزن آن فرد اضافه شود، اما من بیش از 14 کیلوگرم شیشه را می‌خورم بدون آن‌که حتی یک گرم هم به وزن من اضافه شود و از این‌رو بود که لقب معجزه قرن را به من دادند.
بیشترین میزان شیشه‌ای که یک جا خورده‌اید چند کیلو بوده؟
من الان رکورد 14 کیلو و 600 گرم را دارم، اما قرار است در آذرماه در کشور ترکیه این رکورد را به 22 کیلوگرم افزایش دهم. البته هرچند این اتفاق در کشور ترکیه می‌افتد، ولی حتما در کنار پرچم پر افتخار ایران خواهد بود، چرا که من به کشورم عشق می‌ورزم و هرچند سال‌ها خارج از ایران بوده‌ام، ولی کشورم، نظامم و مردم ایران را از عمق جانم دوست دارم. حتی عکس من در کتاب رکوردهای گینس در کنار پرچم کشورم است.
در زمان خوردن شیشه تیم پزشکی هم شما را همراهی   می‌کند؟
اصلا یکی از موارد لازم برای گرفتن مجوز نمایش در خارج از کشور وجود تیم پزشکی است، از این جهت در هر نمایش یک دندانپزشک و متخصص لثه و دو نفر متخصص دستگاه گوارش و معده در سالن حضور دارند، اما در ایران فقط از مشاوره پزشک مشاورم استفاده می‌کنم.
شغل اصلی شما خوردن شیشه است یا شغل دیگری هم دارید؟
من در کشور امارات به ساخت‌وساز مشغول هستم و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی حقوق بین‌الملل از کشور آمریکا می‌باشم، ولی وقتی می‌بینم می‌توانم مردم را با این خصوصیت خارق‌العاده که خدا به من داده به وجد بیاورم، خودم با شور و نشاط به روی صحنه می‌روم.
وقتی شروع می‌کنید به شیشه خوردن، مردم به وجد می‌آیند؟
سالن به شور و هیجان می‌آید و من به این شور مردم احترام زیادی می‌گذارم، حتی به مسئولان برگزاری برنامه هم گفته‌ام که اگر مردمی در سالنی به وجد نیامدند من از شما پول نمی‌گیرم، چون هدف اول من از خوردن شیشه، پول نیست، وجد و اشتیاق مردم است.
بیشتر اجراهایتان در ایران بوده یا خارج از کشور؟
بیشتر در خارج از ایران بوده، من تاکنون در 27 کشور دنیا برنامه اجرا کرده‌ام تا جایی که یکی از روزنامه‌های آمریکایی به من لقب مارکوپولوی شیشه‌ای داده بود.
تاکنون برای این وضع خارق‌العاده‌ای که داری به پزشک هم مراجعه کرده‌ای؟
بله، ابتدا خیلی زیاد پیش دکتر می‌رفتم و بعد از آزمایش‌های متعدد مشخص شد شیشه تا یک جای بدن من می‌آید، اما از آن‌جا به بعد دیگر در بدنم نمی‌ماند و هیچ اثری از آن دیده نمی‌شود که این موضوع برای خود پزشکان هم خیلی عجیب بود.
در برخی از اخبار مطرح شده بود که شما در کشور امارات گفته‌اید «من فرزند خلیج همیشه تا ابد فارس هستم»، درست است؟
بله، من در همه اجراهایم می‌گویم، اصلا در صفحه فیس‌بوک خودم هم این‌طوری معرفی کرده‌ام، ابتدا می‌گویم «من امین‌الله صفاری، فرزند خلیج همیشه تا ابد فارس هستم، پرچمم، پرچم مقدس و سه رنگ ایران با نشان الله است و نظام کشورم جمهوری اسلامی است»، چرا که واقعا به این موضوعاتی که می‌گویم عشق می‌ورزم و خیلی وقت‌ها هم شده در اجراهای خارج از کشور برخی از افراد داخل سالن از این گفته‌های من ناراحت شده‌اند، اما من برای آنها هم احترام قائلم.
تا حالا شده مسئولان آن کشور‌ها از شما بخواهند از واژه جعلی «خلیج عربی» استفاده کنید؟
اگر هر فرد یا افرادی بخواهند به کشورم توهین کنند و نام خلیج همیشه تا ابد فارس را در حضور من جعلی بخوانند اصلا در آن کشور اجرای برنامه نمی‌کنم و حاضرم برای اثبات ادعایم در صورت بروز چنین مسأله‌ای در اجراهایم گذرنامه‌ام را در یک اجرای بین‌المللی در ایران بسوزانم.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/9874/به-دنبال-ثبت-رکورد-خوردن-22-کیلو-شیشه-هستم