خبر
 

 

تصویب کلیات نحوه اداره  بانک مرکزی در  مجمع تشخیص مصلحت نظام
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه دیروز (شنبه) خود کلیات نحوه اداره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به تصویب رساند.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه که به ریاست آیت‌الله «اکبر‌هاشمی رفسنجانی» تشکیل شد، نحوه اداره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که رهبر معظم انقلاب در‌سال 89 به‌عنوان معضل به مجمع تشخیص نظام ارجاع داده بودند در دستور کار قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.  در این جلسه که علاوه بر رؤسای قوای مجریه و قضائیه و اکثریت اعضاء، وزیران امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، پس از بحث و بررسی این موضوع، کلیات آن توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.  روز گذشته همچنین مقرر شد در جلسات آتی جزییات طرح به همراه سه پیشنهاد ارایه‌شده در جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل اطلاعات استان یزد خبر داد: دستگیری چندین جاسوس راه‌یافته به مراکز حساس استان یزد
مدیر کل اطلاعات استان یزد اظهار کرد: وقتی در یک جامعه احساس آرامش وجود داشته باشد و امنیت مطلوب و زنده حکمفرما شود و مردم با لبخند و آسودگی و بدون دغدغه به زندگی و امور خود بپردازند و کرامت انسانی آنان حفظ شود، خود انسان‌ها مولد امنیت می‌شوند.   به گزارش ایسنا، این مقام مسئول از شناسایی و دستگیری چندین جاسوس مرتبط با سرویس جاسوسی دول متخاصم نظیر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در استان طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده در مراکز حساس استان شاغل و دارای دسترسی‏‏‌های مهمی بودند‌ و در دستگاه قضایی استان محکوم شدند.  وی اعلام کرد: همچنین ده‌ها نفر مرتبط ناآگاه با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و تعداد محدودی مرتبط که آگاهانه با این رژیم ارتباط گرفته‌ بودند نیز شناسایی شدند و مورد توجیه، مصاحبه، احضار، دستگیری یا معرفی به مراجع قضایی قرار گرفتند.  
 
واکنش  مرعشی به استعفای‌هاشمی از کارگزاران:از استعفای هیچ‌کس در هیچ سطحی مشکلی پیش نیامده
سخنگوی سابق حزب کارگزاران با بیان این‌که با استعفای محمد‌هاشمی در کارگزاران مشکلی به وجود نمی‌آید گفت:  تغییرات پیش آمده در حزب کارگزاران با تأیید محمد‌ هاشمی بوده است.  به گزارش تسنیم، حسین مرعشی در پاسخ به سوالی درباره استعفای محمد‌هاشمی از حزب کارگزاران، گفت: دلیل را خودشان پاسخ دهند، من که استعفا نکردم ایشان که استعفا دادند باید پاسخ دهند. من هنوز ایشان را ندیدم؛ ببینم می‌پرسم که چرا استعفا داده است.  وی در پاسخ به این سوال که آیا با استعفای محمد‌هاشمی مشکلی در روند فعالیت حزب کارگزاران پیش نمی‌آید؟ افزود: تا الان از استعفای هیچ‌کسی در هیچ سطحی مشکلی برای جهان اسلام پیش نیامده است.  عضو حزب کارگزاران در پاسخ به سؤال دیگری درباره این‌که محمد ‌هاشمی گفته با ترکیب جدید شورای مرکزی اقدام به استعفا کرده است، تصریح کرد: قرار نیست در یک حزب همه باهم همفکر باشند چرا که حزب جایگاه جمعی است. البته بالاخره ممکن است یک فرد، معدل یک حزب را قبول نداشته باشد و نتواند با یک مجموعه کار کند.  مرعشی در عین حال با بیان این‌که «تغییرات پیش‌آمده در حزب کارگزاران با تأیید محمد‌هاشمی بوده» گفت: خوشبختانه نکته مورد اختلافی در حزب نبوده است من نمی‌دانم چرا ایشان تصمیم گرفته همکاری نداشته باشد.

قالیباف: اصولگرایان براساس مبانی روشن پیش روند
شهردار تهران، درباره همایش اصولگرایان که چند روز پیش برگزار شد، گفت: هر نشستی که در آن همگرایی و وحدت باشد حتماً مورد توجه همه جامعه است. به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف، افزود: درحال حاضر اگر بین گروه‌های مختلف سیاسی تنش است، آیا مردم راضی هستند و لذت می‌برند، حتماً این‌گونه نیست، بنابراین وحدت فی‌نفسه در هر مجموعه‌ای حتماً مناسب است، ولی همان‌طور که در همان نشست مطرح شد اینها باید براساس مبانی روشنی پیش بروند.
شهردار تهران تصریح کرد: از بنده پرسیده بودند که چرا در این همایش حضور پیدا نکردم؛ بنده مسئولیت اجرایی دارم و حتماً مردم نیز از بنده توقع این کار را ندارند و توقع‌شان این است که شهرشان را بهتر اداره کنم.
او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی به نمایش گذاشتن شعارهای فرهنگی، گفت: ما نباید در کارهای مردم دخالت کنیم، هرچند مردم نیز در ایام محرم و صفر در سراسر کشور همه‌چیز را رعایت می‌کنند و ما باید بسترهایی را آماده و زحمات هیأت‌ها را کمتر کنیم.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/9847/خبر