اخبار كوتاه
 

 

سیف‌الله پویاراد، مدیر دوسالانه دامون‌فر اعلام کرد: «پنجمین بزرگداشت این دوسالانه نقاشى، دوم آبان‌ماه با سپاس از تلاش دکتر علیرضا سمیع‌آذر در سینما گالرى پردیس ملت همراه خواهد بود.»

ژاله صادقیان از راه اندازي پروژه «گنج سخن» با هدف تبیین پتانسیل گسترده ادبیات کهن ایران خبرداد و گفت: «اميدواريم اين پروژه در شناخت آثار مفاخر ادبی ما و برای مخاطبانی که فرصتی برای کتاب خواندن ندارند تاثیرگذار باشد». مراسم رونمایی از اولین سی‌دی «گنج سخن» بیست‌و هفتم مهرماه ساعت 16 برگزار می‌شود  و کیوان ساکت و ساعد باقری از جنبه‌های موسیقایی و ادبی به نقد و بررسی این اثر می‌پردازند.

نمایشنامه «سیاه‌رو» نوشته عیاد اختر نویسنده مسلمان آمریکایی - پاکستانی که جایزه پولیتزر بهترین نمایشنامه در‌سال 2013 را دریافت کرده است، با کارگردانی کیمبرلی سنیور در تئاتر برادوی آمریکا روی صحنه رفته است.

منصور حاجی‌آخوندیان رئیس سابق اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوای تهران و از پیشکسوتان عرصه چاپ کشور درگذشت.

وزارت ارشاد 251 عنوان کتاب تازه ناشران را در شمارگان 45‌هزار و 850 نسخه خریداری کرد. بیشینه شمارگان کتب انتخاب‌شده در این فهرست 600 نسخه و مربوط به سه کتاب حوزه کودک و کمینه شمارگان کتاب انتخاب‌شده هم 50 نسخه است. نکته قابل توجه دیگر در این فهرست، خرید 12 عنوان از کتاب‌های قصص انبیا از آثار یک نویسنده هر یک به تعداد 500 نسخه است.

سریال«پازل» به کارگردانی ابراهیم شیبانی هر شب ساعت 22: 15 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود؛ در این سریال که درباره کشف برنامه‌ریزی برای خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران و چگونگی مهار آن توسط نهادهای مسئول است، رضا کیانیان در آن نقش یک مامور اطلاعاتی را بازی می‌کند.

ارکسترسمفونیک آیسو (ایران - اتریش) چهارشنبه ۳۰ مهرماه ساعت 10 شب به رهبری مازیار یونسی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این ارکستر سمفونی ۵ شوبرت، اورتور آرایشگر شهر سویل اثر روسینی و پوئم سمفونی مولداویا اثر اسمتانا را اجرا خواهد کرد. این رپرتوار از مشهور‌ترین آثار دوره رمانتیک و کلاسیک شکل گرفته است و برای علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک جذابیت خاصی خواهد داشت.

کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی آذرماه امسال در کشور کانادا کنسرتی را همراه با نوازندگان ایرانی مقیم این کشور برگزار می‌کند.

فیلم‌برداری فیلم سینمایی «شیفت شب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی به نیمه رسید. در این فیلم، محمدرضا فروتن و لیلا زارع نقش‌های اصلی را به‌عنوان یک زوج ایفا می‌کنند.

عزت‌الله انتظامی به دلیل مشکلات تنفسی بار دیگر در بیمارستان بستری شد.

فیلم «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی این روزها آخرین مراحل فنی خود را طی می‌کند و آماده ارایه به شورای صدور پروانه نمایش شده است.

فیلم سینمایی «خسته نباشید!» محصول حوزه هنری در جشنواره پتالومای آمریکا روی پرده می‌رود.

با تصویربرداری بیش از 40‌درصد از فیلم سینمایی «شاهزاده و گدا» ساخته رسول احمدی، تدوین همزمان آن توسط مهدیه بهادر آغاز شد.

فیلم عصر یخبندان با حضور فرهاد اصلانی، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، مینا ساداتی، سحر دولت‌شاهی و محسن کیایی و به کارگردانی مصطفی کیایی ساخته می‌شود.

شهاب حسینی با «ساکن طبقه وسط» میهمان تازه سینماهاست؛ فیلمی که در مدت دو روز اکران 35‌میلیون تومان فروش داشته است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/9807/اخبار-كوتاه