مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان:
 
اصفهان همچنان رکورد دار حوادث جاده‌ای در کشور است
 

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: اصفهان به دلیل موقعیت ترانزیتی که دارد همچنان رکورد دار حوادث جاده‌ای در کشور است که در مقایسه با استان دوم فاصله زیادی دارد.
به گزارش مهر، محسن مومنی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به این‌که تمام مسافران از شمال به جنوب و از غرب به شرق و بالعکس از این استان گذر می‌کنند بنابراین این موضوع سبب شده که بیشتر خواب‌آلودگی و خستگی رانندگان در این نقطه انجام گیرد و این استان رکورددار حوادث جاده‌ای در کشور شود.
او بیان کرد: در شش ماه اول امسال 2‌هزار و 543 مورد حادثه در سطح استان به وقوع پیوسته که از این تعداد یک‌هزار و 463 حادثه جاده‌ای بوده است. مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان بیان کرد: گرچه اصفهان از حوادث و بلایای طبیعی مصون است اما دارای بالاترین آمار حوادث صنعتی و جاده‌ای در این استان هستیم.
وی ادامه داد: از زمانی‌که استان البرز از استان تهران جدا شده، استان اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود و دارای بالاترین آمار حوادث صنعتی است. مومنی از 42 حادثه ساحلی در استان خبر داد وافزود: از ابتدای ‌سال تاکنون 6 مورد سیل و آبگرفتگی، 97 مورد صنعتی و کارگاهی و 75 مورد حادثه کوهستانی ثبت شده است.  او گفت: طی شش‌ماهه اول امسال 8‌هزار و 744 حادثه‌دیده از سوی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تحت پوشش قرار گرفتند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اضافه کرد: ما معتقدیم این نهاد یکی از قدیمی‌ترین نهادهای خیریه‌ای در کشور است و بین 90 تا 100‌سال سابقه دارد.  او با اعلام این‌که در زمان تأسیس و پایه‌گذاری جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خیریه دیگری نبود و تمام مردم کمک‌های خود را به این جمعیت تقدیم می‌کردند، ادامه داد:  درحال حاضر با تعدد نهادهای خیریه‌ای ازجمله کمیته امداد امام خمینی، انجمن مددکاری امام زمان(عج) و غیره روبروییم که همه در کنار یکدیگر به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام می‌کنیم.
مومنی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با وجودی که وظیفه آن تنها امداد و نجات و حلقه اتصالی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است امروز در امر پیشگیری و درمان نیز وارد شده است. او گفت: درحال حاضر مقدمات تأسیس دو درمانگاه را در سطح استان اصفهان ایجاد کردیم.
وی گفت: این درمانگاه‌ها به شکل درمانگاه‌های عمومی و کلینیک‌های تخصصی به نیازمندان و مراجعین خدمت‌رسانی می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از طرح دادرس در هر مدرسه و تعلیم دوره‌های عمومی امداد و دوره‌های عمومی تخصصی به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: دوره آموزشی در این خصوص برای اهالی رسانه اصفهان برگزار شده است که از خبرنگاران اصفهان می‌خواهیم با توجه به نقش و جایگاه اجتماعی که دارند به شکل جدی در این دوره‌ها شرکت کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/9798/اصفهان-همچنان-رکورد-دار-حوادث-جاده‌ای-در-کشور-است