اقتصاد مجازی
 

 

یکی از پایه‌گذاران اینترنت درگذشت
 فارس| رابرت تیلور یکی از افرادی که با ایده‌های خلاقانه خود به شکل‌گیری اینترنت کمک شایانی کرد در 85سالگی درگذشت. تیلور روز 13 آوریل در منزل شخصی خود در وودساید کالیفرنیا درگذشت. به گفته پسر وی کرت تیلور وی در اواخر عمر به بیماری پارکینسون مبتلا شده بود. رابرت تیلور به شکل‌گیری ایده‌های مناسب و معرفی افرادی که انقلاب دیجیتال را در سه دهه گذشته رقم زدند، کمک شایانی کرد. وی در دهه‌های 60 و 70 میلادی با ایده‌پردازی‌های خود به اختراع موشواره یا موس، رایانه‌های شخصی و خود اینترنت کمک کرد.

Edge کم‌مصرف‌ترین مرورگر اینترنتی
 فارس| مایکروسافت این هفته مدعی شد مرورگر اینترنتی Edge این شرکت کمتر از مرورگرهای اینترنتی رقیب برق مصرف می‌کند و لذا استفاده از آن بسیار به صرفه است. به گزارش کامپیورترورلد، مایکروسافت می‌گوید بررسی‌های این شرکت نشان می‌دهد Edge حدود 31‌درصد کمتر از مرورگر کروم نسخه 57، 44‌درصد کمتر از مرورگر فایرفاکس موزیلا نسخه 52 برق مصرف می‌کند و بنابراین استفاده از آن در تبلت‌ها و گوشی‌ها گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

والیبال ژاپنی‌ها با ربات‌ها
 مهر| برای نخستين‌بار اعضای تیم‌ملی والیبال ژاپن برای انجام تمرین ضربات اسپک از چند ربات کمک گرفتند، امری که نشانگر پیشرفت علم رباتیک در این کشور است.  به گزارش انگجت، در جریان انجام حملات تیم‌ملی ژاپن سه ربات طراحی شده به این منظور با هوشمندی و جاگیری مناسب به دفاع روی تور پرداخته و دست‌های خود را به سبک بازیکنان واقعی والیبال در مسیر توپ قرار می‌دادند تا جلوی اصابت توپ را به زمین بگیرند.
ربات‌های یادشده از سرعت جابه‌جایی بالایی برخوردارند. سرعت جابه‌جایی این ربات‌ها که به ماشین سیاه شهرت یافته‌اند ۳.۷ متر در ثانیه است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/97158/اقتصاد-مجازی