وقتی قالیباف چرخ رئیسی را پنجر می‌کند!
 

 

علیرضا کیانپور روزنامه نگار @kianpourAlireza

تازه که لیست 5 نفره جمنا درآمده بود، «تایلر دردن» از این 5 گزینه نام برد و نوشت که «رئیسی، زاکانی، بذرپاش، قالیباف، فتاح؛ لیست به گونه‌ایه که اگه من از جناح مقابل اینا شرکت کنم، بیشتر از اینا رأی میارم» حالا که ردیسی گفته من هم مستقلم هم جمنا را دوست دارم، و قالیباف هم گفته من هم کاندیدا نمی‌شوم هم آمده‌ام برای دو و نیم برابر کردن درآمد مملکت، ملت فهمیده‌اند داستان تازه به جاهای خوبش رسیده. البته خیلی‌ها به ادعای عجیب قالیباف واکنش نشان دادند. مثلاً «vida_rabbani» توییت کرد که «یعنی حدود 18درصد رشد اقتصادی، در حالی که در بهترین سال‌ها میانگین رشد اقتصادی غرب حدود 12 تا 15 بوده» و «rasoul shokouhi» هم نوشت: «رشد اقتصادي بيشتر از چين؟ ظرف چهار سال؟ خوبي؟! آقا علم اقتصاد رو زيرسوال نبر ديگه، زشته!» اما بعضی‌ها هم بودند مثلاً همین همکار گلزن خودمان، «علی عالی» که بیش از هر چیز طرفدار نظریه «حماسه برای حماسه»اند: «خدايا شكرت! باورم نمي‌شه! بالاخره تو زندگي‌مون به «مقطع حساس كنوني» رسيديم و از نزديك حسش كرديم» وقتی یک رجل سیاسی ظرف دو روز دو جور حرف بزند، یعنی فضا شدیداً انتخاباتی شده و ملت باید حماسه بسازند.
در این 5 روزی که ملت گُر و گُر احساس تکلیف و متعاقباً برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کردند، حدود سی و دو سه نفر هم سیاست‌مدار بودند و نه محض خنده و خوشحالی ثبت‌نام کردند، و نه احیاناً مسأله‌شان این بود که ظهر میدان فاطمی کار داشتند و شناسنامه هم جیبشان بوده! از میان این سی و دو سه نفر اما بیش از بیست و چند نفرشان رسماً اصولگرا بودند. البته که چند اصلاح‌طلب هم نظر جمعی دوستان‌شان را زمین گذاشته و به وزارت کشور آمدند اما واقعیت این است که تعداد اصولگرایانی که بی‌توجه به نظر جمنا ثبت‌نام کردند، چند برابر اصلاح‌طلب‌ها بود. در میان این غوغا اما شاید دو نفر بیش از سایرین جدی باشند. محمدباقر قالیباف که همین چندروز پیش بیانیه داده بود که سرش به سنگ خورده و حاضر نیست پس از 12 سال کاندیداتوری بالفعل و بالقوه و شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، باز هم کاندیدا شود و رئیسی که از قضا او هم همین چند روز پیش بیانیه داده بود که کاندیدای جمنا نمی‌شود. با این همه، این‌طور که پیداست جمنا ول کن ماجرا نیست و گیر داده به رئیسی و قالیباف. همزمان ملت هم که منتظر بودند گیر برادران اصولگرا را برطرف کنند، تا توانستند برای این دو توییت کردند و هشتگ زدند.
«NANI» با هشتگ «قالیباف» نوشت: «قالیباف با شعار هر ایرانی یک بحران در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد»  و بعد هم «چنین گفت صادق» با هشتگ جفت‌شان، چنین صادقانه گفت که «احتمالا پشت‌پرده نامزد شدن همزمان قالیباف و رئیسی اینه که ما وقت نکنیم از خجالت هر دو در بیاییم، که مشخصه برآورد مناسبی از وقت ما نداشتن»
یک عده هم رفتند سراغ این‌که چه‌کسانی، چرا و چگونه، چه چیزهایی را قبول دارند. مثلاً «MeisamTaher» هم توییت کرد: «جالبه اصولگراها خودشونم رئیسی رو قبول ندارن! هیچکدام نمی‌خوان خرج رئیسی بشن! نه احمدی نژاد، نه قالیباف، نه جلیلی» و هشتگ زد «رئیسی از کجا آمد؟!» و «Bayqush» نوشت: «روحانی گند احمدی‌نژاد رو جمع کرد. قبول! به احمدی نژاد رای نمی‌دیم. حالا چرا به قالیباف یا رئیسی رای ندیم؟!»
اما نکته جالبی که در متن و زیرمتن بسیاری از گفته‌ها و نوشته‌ها مشهود بود، این بود که اصولگرایان این بار هم به اجماع نمی‌رسند و سرآخر نه قالیباف و به نفع رئیسی کنار می‌رود و نه بالعکس.
درحالی که ظاهراً رئیسی نفر نخست جمناست و قالیباف، کاندیدای پوششی، «‌MJalaeipour» با هشتگ «قالیباف» نوشت: «باز اومد!  قالیباف هم چنان‌که پیش‌بینی می‌شد، دوباره آمد و احتمالاً به نفع رئیسی هم کنار نخواهد رفت» و «NimaNrz» هم توییت کرد: «رئيسى با پنچر كردن ماشين قاليباف مانع از حضور به موقع وى جهت ثبت‌نام شد» و بعضی‌ها هم مثل «MastourehNasiri» حضور همزمان این دو را فرض گرفتند: «والا چه کاریه خودمون رو اذیت کنیم، مملکت رو بدیم دست رئیسی و قالیباف و مثل دوران محمود حالشو ببریم»
و این درحالی بود که حتی اصولگراهای توییتر و طرفداران رئیسی و قالیباف هم نگران این وضعیت بودند و می‌ترسیدند کابوس انتخابات‌های قبلی‌شان تکرار شود. «seday_mardon» در توییتی که ازطرف حساب کاربری جمنا فیواستار شده بود، توییت کرد: «آنانی که سال۹۲ از جلیلی خواستند به نفع قالیباف کنار بکشد! آیا این بار از قالیباف می‌خواهند به نفع رئیسی کنار بکشد!» و بعد هشتگ زد «درد قدرت یا درد انقلاب» و   «محمدمهدي صفار» روحانی جوان ساکن توییتر نیز نوشت: «در انتخابات ٩٦ كسي مي‌توانست موفق باشد كه كارنامه‌اي براي قضاوت افكارعمومي نداشته باشد، احمدي‌نژاد، قاليباف مصرف شده‌اند و كاركرد ندارند»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/97145/وقتی-قالیباف-چرخ-رئیسی-را-پنجر-می‌کند!