طرح مبارزه با حیوانات موذی در بندرعباس اجرا میشود
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس از آغاز طرح مبارزه با حیوانات موذی در این شهر خبر داد
حسین رنجبر با اعلام این خبر اظهار کرد: مرحله نخست اجرای عملیات وفورگیری در 20 نقطه از شهر بندرعباس به مدت 4 روز اجرا میشود.
وی با اشاره به اینکه وفورگیری یک کار مطالعاتی است که با همکاری دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت استان و شهرستان برگزار میشود و متولی اصلی این کار سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس است، خاطرنشان کرد: در مرحله وفورگیری 5 گروه کار را انجام میدهند که هدف از این کار، شناسایی گونهها است.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه شناسایی گونهها به تهیه نوع سمها کمک میکند، گفت: مرحله بعدی نیز مبارزه با این جانداران است که خطرات فراوانی برای شهروندان دارند، آغاز میشود.
رنجبر خاطرنشان کرد: در مبارزه با حیوانات موذی و خصوصا موشها در چهار فاز شامل نوار ساحلی، خیابانهای اصلی شهر، خیابانهای فرعی شهر و محلات انجام میشود.
صادرات ریلی و ریالهایی که به جیب استانمرکزی نمیرود!
فعالیت بیش از 100 شرکت در زمینه تجهیزات ریلی و بزرگترین کارخانه ساخت واگن سبب شده است تا امروز استان مرکزی بهعنوان پایتخت صنعت ریلی کشور مطرح شود اما نبود گمرک ریلی باعث شده که درآمد حاصل از محصولات صادراتی چون محصولات پتروشیمی از استان مرکزی خارج شود.
بهگزارش ایسنا، آمار صنایع استان مرکزی بیانگر این نکته است که این استان جزو استانهای برتر در زمینه ساخت و تولید تجهیزات عظیم صنعتی مانند تجهیزات نفت و گاز، نیروگاه، پتروشیمی، پلسازی، سیمان و سدسازی در کشور است اما وجود برخی موانع راه را برای توسعه صنایع ازجمله صنعت حملونقل ریلی بسته است.
مردانی، دبیر انجمن همگن ریلی استان مرکزی که چندی پیش به بیان برخی از موانع و مشکلات موجود در مسیر این صنعت پرداخته بود، اینبار روی ناکامی صنایع ریلی در حوزه شهرکریلی تأکید کرد.
وی افزود: ایجاد شهرکریلی یکی از نیازهای اساسی صنایعریلی استان است که تحقق آن نیازمند حمایت همهجانبه مسئولان ذیربط استانی است.مردانی با بیان اینکه فعالشدن ظرفیت غیرفعال خوشهریلی استان، نیاز صددرصدی ریلی کشور را تأمین خواهد کرد، گفت: متاسفانه به علت عدم برنامهریزی و محقق نشدن وعدههای دولت گذشته، صنعت ریلی استان دچار رکود شد.
وی افزود: بخشی از صنایع ریلی استان با امید به تحقق مصوبه سفر اول دولت گذشته جهت استقرار صنایعریلی در شهرک صنعتی خیرآباد و دسترسی به خطوط فرعی، در این شهرک مستقر شدند اما از سال 84 تاکنون از راهاندازی خطوط فرعی در این شهرک خبری نیست. دبیر انجمن همگن ریلی استان مرکزی افزود: بخش بسیار زیادی از محصولات پالایشگاهی و معادن ما توسط بخش ریلی صادر میشود اما متاسفانه به دلیل نبود پایانه گمرک ریلی در استان، یک ریال از درآمد حاصل از صدور این محصولات، عاید استان نمیشود.
وی ضمن تأکید بر نیاز به خطوط فرعی در استان برای پوشش صنایع زیردستی، گفت: اگر این خطوط تحت اختیار بخش خصوصی باشد، بخش خصوصی بهتر میتواند کار را جذب کند، متاسفانه در اراک تنها 3 شرکت از امکانی تحتعنوان خطوط ریلی برخوردارند و مابقی از این امکان بهرهمند نیستند.دبیر شورای راهبری ریلی استان مرکزی افزود: برای اینکه سرمایهگذاری موازی انجام نگیرد، میتوان با یک سرمایهگذاری روی خط فرعی در کنار یکی از ایستگاهها، گمرک و صنایعزیردستی را از این خطوط بهرهمند کرد.
مردانی یادآور شد: ایجاد شهرک ریلی مصوبه دولت است، چراکه صنایعی که در محدوده شهری هستند، حق گسترش ندارند و کمکم باید منتقل شوند.
وی گفت: با ایجاد شهرک ریلی میتوانیم باراندازهای ریلی، گمرکات ریلی، ساخت و تعمیر و بازسازی واگن، حملونقل ترکیبی و ایجاد بنادر خشک راکه از مصوبات دولت است داشته باشیم.