اخبار دیپلماسی
 

 

واکنش سرلشکر فیروزآبادی به جنایات داعش در کوبانی: در کوبانی بوی توطئه به مشام می‌رسد
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پیچیدگی حوادث و وقایع جاری و لزوم هوشمندی و هوشیاری در قبال پشت پرده ائتلاف نمایشی گفت: بوی توطئه‌ای به مشام می‌رسد که مردم کوبانی فدا شوند تا سرپلی زمینی برای حضور نظامی ائتلاف در سوریه فراهم شود. به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی در واکنش به قتل‌عام مردم مسلمان کُرد در کوبانی توسط داعش، افزود: از این قتل‌عام بسیار نگران هستیم و آن را فاجعه‌ای جنایت‌بار برای بشریت می‌دانیم.
وی ادامه داد: متاسفانه نیروهای ائتلاف بمباران‌های هوایی را گزینشی و موجب تسریع پیشرفت عملیات داعش قرار داده‌اند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر ضرورت کمک‌رسانی به مردم مظلوم کوبانی تصریح کرد: کشور همسایه که نزدیک مرز رسیدن کمک به مردم مظلوم کوبانی است، راه را بسته است و از کمک‌رسانی به آنها جلوگیری می‌کند. سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به این‌که مقاومت در کوبانی به شدت ادامه دارد، تأکید کرد: اگر به مردم مظلوم کوبانی کمک‌رسانی شود، آنها خواهند توانست ان‌شاءالله داعش را از کوبانی دور کنند.

تکذیب حضور سفیر ایران در فرانسه در همایشی با همکاری یک روزنامه صهیونیستی
سفارت ایران در پاریس حضور علی آهنی، سفیر ایران در فرانسه در همایشی با همکاری یک روزنامه صهیونیستی را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، سفارت ایران در پاریس درباره انتشار مطلبی در 18 مهر 93 به منظور روشن‌سازی اعلام کرد: سفیر کشورمان در فرانسه در تاریخ 9 آوریل 2013 به دعوت انجمن دانشجویی کلوپ هزاره (انجمن تحقیقات دانشجویی) موسسه علوم سیاسی لیل، دراین موسسه حضور یافت و ضمن ملاقات با رئیس مؤسسه، در جمع دانشجویان سخنرانی کرد. دعوت به این همایش توسط بیلیون معاون موسسه تحقیقاتی ایریس از موسسات شناخته‌شده فرانسوی که آن را مدیریت می‌کرد، انجام و با استقبال قابل توجه دانشجویان مواجه شد و هیچ ارتباطی با روزنامه‌ای به نام صدای شمال که نامبرده (منتشر‌کننده خبر کذب) آن را صهیونیستی دانسته و خبرنگار این روزنامه نداشته است و مطلب ارسالی کاملا خلاف واقع است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/9182/اخبار-دیپلماسی