کنفرانس اقتصادی ایران و اروپا
 

 

در آستانه برگزاری یک کنفرانس اقتصادی میان ایران و اروپا در هفته جاری، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا درباره نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران هشدار داد. به گزارش ایسنا، همزمان که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ادامه می‌یابد، قرار است در روزهای 15 و 16 اکتبر (23 و 24 مهرماه) در لندن یک کنفرانس اقتصادی میان ایران و اروپا برگزار شود.
بر اساس گزارش رویترز، نام دو تن از وزیران امور خارجه پیشین انگلیس و فرانسه، شامل جک استراو و هوبرت ودرین در میان سخنرانان این همایش دیده می‌شود. اما دولت انگلیس اعلام کرده است که نقشی در برگزاری این کنفرانس ندارد.
یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا به شرط آن‌که نامش فاش نشود در گفت‌وگو با صدای آمریکا تأکید کرد: این کنفرانس که در نوع خود قرار است برای اولین‌بار برگزار شود نشان‌دهنده سود زیادی است که ایران در صورت حصول توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی از آن بهره خواهد برد. همچنین نشان‌دهنده هزینه شکست این مذاکرات است.
این مقام آمریکایی افزود: این منافع تنها در صورتی‌که ایران به جامعه جهانی درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای‌اش اطمینان دهد ممکن خواهد بود. این کنفرانس قرار است بیش از 200 مدیرعامل شرکت‌های تجاری از ایران و اروپا به همراه شخصیت‌های سیاسی را گردهم جمع کند که بنا بر تحلیل موسسه رسانه‌ای صدای اروپایی برگزار‌کننده این کنفرانس،‌ فرصتی است برای ارزیابی بازار ارزشمند و بکر ایران و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری.
به گفته این مقام وزارت امور خارجه، یک نماینده از سفارت این کشور در لندن نیز در این کنفرانس حضور خواهد یافت تا ضمن نظارت بر رایزنی‌ها امکان نقض تحریم‌ها علیه ایران را بررسی کند. وی هشدار داد هر کسی که این تحریم‌ها را نقض کند با پیامدهای جدی آن روبه‌رو خواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد: ممکن است نمایندگان دولت این کشور در کنفرانس لندن شرکت کنند تا مطمئن شوند سیاست دولت به‌طور کامل درک می‌شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/9179/کنفرانس-اقتصادی-ایران-و-اروپا-