روي خط خبر
 

 

در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی
کاروان‌های سلامت در نقاط محروم به بیماران خدمت می‌کنند
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از آغاز آموزش گروه‌های ویژه غربالگری بیماری‌های شایع زنان توسط پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در 2 سطح تشخیص‌گر سطح یک (معاینه ساده) و سطح دو (حرفه‌ای) در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد. فرحناز رافع افزود: «همزمان با این هفته نخستین مانور جمع‌آوری کمک‌های مردمی به صورت آزمایشی در ۲ استان آذربایجان‌شرقی و گیلان اجرا می‌شود.» او ادامه داد: «در این هفته کاروان‌های سلامت در نقاط محروم در سه مرحله ویزیت اولیه و تشخیص نیازهای ثانویه، اعزام متخصصان و جراحان برای خدمات تخصصی به بیماران و پیگیری درمان و ارجاعات بعدی بیمارانی که طول دوره درمان دارند، سلامتی را به ساکنان این مناطق اهدا می‌کنند.» برپایی چادرهای سلامت و ارایه خدمات سلامت شامل غربالگری فشار خون و تست قند خون، معاینه پای کف صاف و ویزیت عمومی، فراخوان‌های عمومی داوطلب، حضور در پایگاه‌ها و محل تجمع‌های مردمی و نیز فراخوان تخصصی داوطلب از پزشکان، پیراپزشکان و سایر تخصص‌های مورد نیاز استان‌ها، برپایی بازارچه خیرین، نمایشگاه توانمندی داوطلبان از دیگر برنامه‌های سازمان داوطلبان در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

قدردانی از مادر شهید امدادگر  در اردبیل
معاون نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر از خانواده شهید امدادگر اسماعیل ابراهیمی‌نیا در اردبیل قدردانی کرد.
 این دیدار با حضور ظاهر رستمی، معاون فرهنگی و امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غدیر‌ هاشمی، معاون نظارت و امور شرعی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، مشاور استاندار اردبیل در امور ایثارگران و مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با حضور در منزل مادر شهید ابراهیمی‌نیا برگزار شد. گفتنی است شهید اسماعیل ابراهیمی‌نیا یکی از 4شهید امدادگر استان اردبیل در دفاع مقدس است. این شهید والامقام در 6تیر ماه‌ سال 46 در اردبیل به دنیا آمد و در 17مهرماه‌ سال 62 به درجه رفیع شهادت رسید.

آموزش اپراتورهای 112
اولین کارگاه آموزشی اپراتورهای مراکز پاسخگویی اضطراری سراسر کشور در سازمان امداد‌و‌نجات برگزار شد. در این کارگاه آموزشی 2روزه، مجتبی سیف، قائم‌مقام سازمان امداد‌و‌نجات با تأکید بر نقش محوری و اساسی اپراتورهای مراکز پاسخگویی اضطراری 112 گفت: «عملکرد چند‌هزار نفری نیروهای نجاتگر در پایگاه‌های امداد‌و‌نجات بین‌شهری‌، کوهستان و غیره‌وابسته به نحوه برخورد نخست اپراتورها با مصدومان و تماس‌گیرندگان است که باید درخصوص نحوه برخورد، گزارش‌گیری و دریافت اطلاعات جامع،  مهارت کافی را داشته باشند.» گفتنی است شماره 112 شماره سامانه مرکز کنترل و پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال‌احمر است و حادثه‌دیدگان می‌توانند به منظور دریافت کمک از سوی امدادگران جمعیت هلال‌احمر با این شماره تماس بگیرند.

اسکان تیم‌های کویر‌نوردی سازمان جوانان
تیم‌های کویرنوردی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور با صدور کارت‌های شناسایی دوره در محل اقامت خود اسکان یافتند. در روز اول دوره ورزشی کویرنوردی صلح و دوستی سازمان جوانان هلال‌احمر که در هفته کاهش بلایای طبیعی و توسط اداره تربیت بدنی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در استان یزد برگزار می‌شود، جوانان روز شنبه در کلاس آموزشی دوره که شامل جهت‌یابی در کویر، ستاره‌شناسی و امداد در کویر بود حاضر شدند و سپس از معدن سنگ‌آهن شهرستان بافق بازدید كردند. صدیقی معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: «اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر در برنامه‌های رمل‌نوردی و شتر‌سواری نيز حاضر می‌شوند.» اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر شب را در کمپ‌های مخصوص هلال‌احمر و چادرهای تعبیه‌شده در مناطق کویری به سر می‌برند و در روز سوم این اردو از ۶ صبح الی ۱۱ صبح به کویر‌نوردی می‌پردازند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/9125/روي-خط-خبر