اخبار كوتاه
 

 

طاهر شیخ الحکمایی از برگزاری مجمع عمومی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز برای انتخاب هیات‌مدیره جدید و همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی در‌سال 94 خبر داد.

فیلم سینمایی «پاپ» به کارگردانی احسان عبدی‌پور در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم سائوپولو به رقابت با دیگر آثار این جشنواره می‌پردازد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی«جاده شهریار» به کارگردانی و نویسندگی وحید قاضی میرسعید آغاز شد. این فیلم با بازی بهاران بنی‌احمدی‌ داستان دختری به نام نیلوفر را روایت می‌کند که برای دیدن دوست خود از کاشان به تهران آمده و در بین راه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

مجتبی راعی که از چندی پیش مطرح شده بود فیلم سینمایی «طاووس مست» را با موضوع مولانا و با مشارکت کشور ترکیه می‌سازد، اعلام کرد ساخت این فیلم هنوز به جریان نیفتاده است.

فيلم سینمایی «مردان» به كارگردانی بتين قبادی به‌عنوان نماینده کشور عراق به هشتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز سینمایی اسکار 2015 معرفی شد.

ترجمه رمان «بار دیگر شهری که دوستش دارم» نوشته نادر ابراهیمی به زبان دانمارکی در این کشور منتشر شد. این بازگردانی توسط شکوفه متدینی مترجم ایرانی ساکن شهر کپنهاگ انجام شده است.

همزمان با روزهای پایانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب اروگوئه، چهار کتاب جدید از ادبیات کودک و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران به زبان اسپانیایی در این نمایشگاه عرضه شد. «آخرین پرنده، آخرین سنگ» نوشته سید مهدی شجاعی با تصویرگری علی اصغرزاده،«روباه دم بریده» نوشته عبدالصالح پاک، تصویرگری علیرضا گلدوزیان،«قدم یازدهم» نوشته سوسن طاقدیس، تصویرگری علیرضا گلدوزیان و«نوآوری» شعر از یحیی علوی‌فرد و بازنویسی از فرهاد فلاح با تصویرگری سمیه بیگدلی ازجمله این کتاب‌ها هستند.

رحمت امینی کارگردان، با ابراز نگرانی از افزایش بی‌رویه دانشجویان تئاتر گفت: افزایش 10 برابری دانشجویان تئاتر زنگ خطری برای تئاتر است چرا که امکانات تئاتری ما حتی دو برابر هم نشده است.

فیلمبرداری فیلم کوتاه «مارگاریتا»به کارگردانی « مهسا طاهری » و تهیه‌کنندگی«یوسف وجدان‌دوست» به پایان رسید و اولین حضور فیلم در جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید خواهد بود. محمدرسول صفری، نیما راد، الهام حاج فتحعلی و امیرحسین شام‌بیاتی بازیگران مارگاریتا هستند .

کارولین کیزر شاعر آمریکایی که‌ سال 1985 موفق به کسب جایزه مهم پولیتزر شد، پس از درگیری با بیماری زوال عقل در سن 89 سالگی از دنیا رفت.

سعید سعیدپور از انتشار ترجمه «ترانه‌های شکسپیر» با عنوان «بخوان خط خاموش عشق» خبر داد.

علی نصیریان به جمع بازیگران سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی پیوست.

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لیخون» که قرار بود این اثر سینمایی به کارگردانی مهدی نادری ابتدای مهرماه مقابل دوربین برود، گفت:  طی جلسات و صحبت‌هایی که با حوزه هنری، سازمان سینمایی فارابی و سازمان سینمایی دفاع مقدس انجام داده بودیم هنوز حمایتی از سوی این ارگان‌ها صورت
 نگرفته است.

درام كردي «آخرین زمستان» ساخته سالم صلواتی عنوان بهترين فيلم و بهترين كارگرداني در جشنواره بين‌المللي فيلم بيروت را از آن
خود کرد.

مقررات و فراخوان سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دو بخش سینمای ایران و بخش بین‌الملل منتشر شد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/9113/اخبار-كوتاه