متدِ قالیباف
 

 

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]

ما در این کشور به ازای هر خبر سی‌و‌پنج تکذیبیه و هفت هشت دفاعيه داریم و البته در برابر هر خبر و تکذیبی هم یک سکوت داریم که فقط یکی است. شما فکر می‌کنید سیمرغ بلورین بهترین سکوت ‌سال را باید به چه کسی اعطا کرد؟ می‌دانم که می‌دانید اما همه‌تان سکوت کرده‌اید. من هم سکوت می‌کنم. از موضوع سکوت بگذریم و برسیم به دفاع‌کردن. خب اگر به دفاع‌کردن در جشنواره فجر سیمرغ می‌دادند، سیمرغ بلورین بهترین دفاع باید به قالیباف تعلق می‌گرفت. شهردار تهران چنان از آمار آواربرداری پلاسکو و مقایسه‌اش با آواربرداری برج‌های دوقلو پس از وقوع حادثه یازده سپتامبر صحبت کرد که ما نه‌تنها به‌طور مادرزاد قانع شدیم، بلکه تصمیم گرفتیم از این روش دفاعی در جاهای دیگر هم استفاده کنیم. اصلا اسم این روش را می‌گذاریم متد قالیباف! سعی می‌کنیم ببینیم از زاویه دید ایشان دنیا چه شکلی است. اما قبلش یک توصیه هم به ایشان می‌کنیم؛ لزومی ندارد شما همیشه اظهارنظر بفرمایید. اگر شما هم مثل اسطوره سکوت ایران، هیچی نگویی و سکوت کنی دیکته‌ای ننوشته‌ای که غلط داشته باشد. حالا ببینیم متد ایشان چگونه است:
در روزهای پایانی هفته گذشته برف سنگین بسیاری از نقاط کشور را سپیدپوش کرد که باعث بروز مشکلاتی از قبیل سقوط چندباره بهمن بر سر کولبران بخت برگشته و بسته‌شدن جاده‌های چالوس و هراز شد. به علت کمبود ماشین‌آلات سنگین عملیات برف‌روبی با کندی انجام می‌شد.
متد قالیباف: اسکیموها اصلا برف را نمی‌توانند در قطب جمع کنند. ما همین که بالاخره برف‌ها را جمع می‌کنیم و کاری کرده‌ایم آفتاب هنوز بتابد خیلی از اسکیموها جلوتریم.
وزیر ارتباطات گفت اگر پارازیت ببینیم برخورد می‌کنیم.
متد قالیباف: شما ببینید اصلا در اروپا با پارازیت برخورد می‌کنند؟ نه. تا حالا حتی یک خبر خوانده‌اید که آنها با پارازیت برخورد کرده‌اند؟ اصلا مسأله‌شان نیست. هیچ لایحه و قانونی هم ندارند. اصلا بهشان بگویی پارازیت یک جوری نگاهت می‌کنند که بفهمند اینکه گفتی خوردنی است؟ پوشیدنی است؟ اسم منطقه‌ای توریستی است؟ اما ما برخورد می‌کنیم. البته اگر از من می‌شنوید، برخورد با پارازیت را هم به شهرداری محول کنید چون کلا سیاست‌های شهرداری برخوردی است. در این رابطه شهرام بهرام هم نداریم و دوست و دشمن نمی‌شناسیم.
 گردشگران از حضور در برگزاری جشن سده در یزد منع شدند.
متد قالیباف: شما ببینید در آمریکا اصلا جشن سده برگزار می‌شود؟ ما خیلی خوب برخورد کرده‌ایم که فقط گردشگران را از حضور در جشن سده منع کرده‌ایم.
برخی نویسندگان از ممیزی کتاب‌هایشان گله‌مند بودند
متد قالیباف: خب دوستان توجه داشته باشند در غرب، مثلا در ایتالیا در ‌سال چند کتاب می‌شود نوشته شود و نمی‌شود؟ میلیون‌ها کتاب از مرحله ایده نویسنده فراتر نمی‌رود و اصلا نوشته نمی‌شود. در فرانسه که تعداد کتاب‌های نوشته نشده دو برابر آمار ایتالیا است! بنابراین ما حداقل می‌گذاریم کتاب نوشته شود بعد ممیزی‌اش کنیم!
گفته می‌شود آمار توریست‌های بازدید‌کننده از تخت‌جمشید رشد چشمگیری داشته.
متد قالیباف: همین خبر خودش سند محکمی است بر درستی و صحت نظریات من. شما بگویید اصلا شده از بین مردم ایران فقط و فقط یک نفر هوس سفر مثلا به تخت‌جمشیدِ آلمان به سرش بزند؟ همچنین هیچ گزارشی مبنی بر افزایش تقاضا برای بازدید جهانگردان از سازه تخت جمشید در فرانسه و ایتالیا و اسپانیا هم نداریم!


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/91094/متدِ-قالیباف