ذره‌بين
 

 

دستگیری قاتل فراری بعد از 21 سال
یک قاتل فراری که 21‌سال قبل بعد از ارتکاب قتل در شهرستان جهرم، متواری شده بود، در استان تهران دستگیر شد.
مردی با هویت «الف- ق» که ۲۱سال پیش با استفاده از اسلحه کلاشینکف، یکی از شهروندان جهرم را کشته و متواری شده بود، بعد از 2دهه دریکی از شهرستان‌های استان تهران شناسایی و دستگیر شد.
تیم ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان جهرم پس از مدت‌ها اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه این قاتل فراری را دریکی از شهرستان‌های استان تهران شناسایی و مشخص کردند که متهم با هویتی جعلی دراین شهرستان مشغول به کار شده است.
با انجام هماهنگی‌های لازم قضائی، کارآگاهان اعزامی از جهرم دریک عملیات غافلگیرانه این مرد را دستگیر و برای انجام تحقیقات به جهرم منتقل کردند.
متهم ۳۸ساله درتحقیقات همچنان قصد داشت خود را با هویت جعلی معرفی کند که با درایت و هوشیاری پلیس، وی لب به اعتراف گشود و به جنایت در ‌سال ۱۳۷۴ و به دلیل اختلافات فردی اعتراف کرد.
رئیس پلیس جهرم با بیان این‌که هیچ پرونده‌ای تا دستگیری مجرمان و حصول نتیجه ازسوی دستگاه قضائی و انتظامی بسته نخواهد شد، گفت: این قاتل فراری برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شده است.

دستگيري کلاهبردار میلیاردی فضاي مجازي
متهم فضاي مجازي با يک‌ميليارد و350ميليون ريال کلاهبرداري در «بندرعباس» دستگیر شد.
کارشناسان پليس فتا با رصد فضاي مجازي و بررسي شبکه‌هاي اجتماعي متوجه شدند فردي با ايجاد پروفايل و ترغيب افراد به دوستي و تعيين شرايط براي درخواست آنان، اقدام به کلاهبرداري از آنها مي‌کند.
پس از انجام استعلامات، مالک اين شماره شناسايي و مشخص شد شماره تلفن متعلق به مردی درشهرستان ميناب است. در بررسي‌ها معلوم شد 13‌هزارو950 شماره سيم‌کارت طي دوماهه اخير با تلفن شخص کلاهبردار تماس پيامکي از سراسر کشور داشته‌اند.
با اقدامات فني و تحقيقاتي پس ازچندين روز تلاش، وي شناسايي و پس از هماهنگي قضائي دريک اقدام پليسي دستگير شد.  وي که ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداري بود، درنهايت اعتراف کرد که با ايجاد صفحه پروفايل درشبکه‌هاي اجتماعي با شگردهاي خاص و معرفي خود با اسم زنانه طعمه‌هاي خود را به صفحه شخصي کشانده و با ترغيب به برقراري رابطه اقدام به دريافت شارژ 100‌هزار ريالي و 50‌هزار ريالي مي‌کرد.
پس از انجام تحقيقات جامع و استعلام از مخابرات مشخص شد که اين کلاهبردار حرفه‌اي از اين طريق يک‌ميليارد و350ميليون ريال کلاهبرداري کرده است. وي با تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي و از آن طريق با قرار وثيقه يک‌ميلياردي روانه زندان شد.

کشف عتيقه‌های 3‌هزار ساله در آمل
اعضای باند قاچاق اشيای عتيقه با قدمت سه‌هزار‌ ساله در آمل دستگیر شدند. درپی حفاری‌های غيرمجاز دريکی ازمناطق شمالی و اطلاع از فعاليت چند نفر در زمينه فروش و قاچاق اشيای عتيقه، دستگيری متهمان در دستورکار پليس امنيت عمومی اين فرماندهی قرار گرفت. پس از تحقيقات گسترده سرانجام متهمان شناسايی و تلاش درجهت دستگيری آنان و کشف سرمايه‌های ملی شروع شد.
پس از شناسايی مخفيگاه متهمان، با هماهنگی مقام قضائی سه متهم که درحفاری غيرمجاز تپه‌های باستانی، فروش و قاچاق اشيای قيمتی اقدام می‌کردند، دستگير و 58 قطعه انواع عتيقه شامل ظروف فلزی و سفالی، زيورآلات مفرغی، نقره‌ای و خنجر کشف و از خروج آن به بيرون مرزها جلوگيری شد. کارشناسان ميراث فرهنگی اصالت و قدمت اشیای کشف‌شده را تأیید کردند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/89844/ذره‌بين