خارج از مرز
 

 

زلزله 6.4 ریشتری مرگبار در چین
زمین‌لرزه 6.4 ریشتری  در جنوب غرب چین یک کشته و 324 تن زخمی برجای گذاشت.
مرکز لرزه‌نگاری آمریکا اعلام کرد: این زمین‌لرزه با قدرت 6.4 ریشتر در عمق 10کیلومتری زمین اتفاق افتاد و کانون آن در 163 کیلومتری شمال– شمال غرب «یون‌جینگ‌هونگ» بوده است. بنا بر اعلام مقامات داخلی چین بر اثر وقوع این زمین‌لرزه تاکنون یک تن جان خود را از دست داده و 324 تن دیگر مجروح شدند. همچنین این زمین‌لرزه در «یون‌نان»، «کانمینگ» و چند شهر مهم دیگر این استان هم احساس شده است.
شبکه رادیویی دولتی چین پیش از این اعلام کرده بود که بر اثر وقوع این زمین‌لرزه پنج تن جان خود را از دست دادند و بیش از 20 نفر دیگر مجروح شدند. در پی وقوع این زمین‌لرزه بیش از 100 نیروی امدادی ازجمله تعدادی سرباز با کمک‌ها و تجهیزات امدادی ازجمله چادر، پتو و دیگر لوازم اولیه به محل حادثه اعزام شدند. به گزارش رویترز، در این منطقه وقوع زمین‌لرزه به‌طور متداول اتفاق می‌افتد. در‌سال 2008 میلادی زمین‌لرزه‌ای استان «سیچوانِ» چین را لرزاند و حدود 70‌هزار قربانی برجای گذاشت.

ناپدید شدن ۳۰ عضو یک خانواده اندونزیایی در دریا
یک قایق موتوری حامل 30تن از اعضای یک خانواده که برای شرکت در آیین عروسی می‌رفتند غرق و سرنشینان آن ناپدید شدند.
به گزارش روزنامه «جاکارتا پست»، یک قایق موتوری حامل 30تن از اعضای یک خانواده که از جزیره «راس» در اندونزی برای شرکت در آیین عروسی عازم منطقه‌ای در «پوندوک میمبو» بودند غرق و سرنشینان آن ناپدید شدند.
تاکنون اطلاعات شفافی درخصوص این حادثه منتشر نشده است. «زین‌العارفین» رئیس سازمان کاهش بلایای‌طبیعی اندونزی گفت: تنها مشخص است شامگاه سه‌شنبه 30نفر با قایق‌موتوری برای شرکت در مراسم عروسی عازم پوندوک میمبو شده‌اند.
وی گفت: این قایق در اطراف جزیره بالی دچار مشکل شده و آب وارد قایق شده است.  این مقام اندونزیایی گفت: عملیات جست‌وجو برای یافتن سرنشینان این قایق همچنان ادامه دارد. قایق به دلیل موقعیت اندونزی مهم‌ترین وسیله جابه‌جایی و حمل‌ونقل مردم این کشور است و عدم‌رعایت موارد ایمنی سبب بروز حوادث ناگواری در این کشور می‌شود.
به گفته ایرنا، بر اثر واژگون شدن دو قایق در اندونزی در مردادماه نیز دست‌کم 25نفر از جمله 6کودک که در سفرهای تعطیلات عیدفطر به‌سر می‌بردند، کشته شدند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/8909/خارج-از-مرز