اخبار جهان
 

 

گزارش سازمان ملل از نقض قوانین حقوق‌بشر در اوکراین
در تازه‌ترین گزارش سازمان ملل درباره وضع حقوق‌بشر اوکراین آمده است که کی‌یف کاملا بر ارتش و نیروهای نظامی‌اش تسلط ندارد و به نقض اصول قوانین بشردوستانه بین‌المللی ادامه می‌دهد. به گزارش راشاتودی، در گزارش 37صفحه‌ای سازمان ملل که از 18 اوت تا 16 سپتامبر را شامل می‌شود مواردی از نقض قوانین بین‌المللی از سوی یگان‌های ارتش اوکراین ذکر شده است. در گزارش کمیسر ارشد سازمان ملل در امور حقوق‌بشر آمده است: در دوران ذکر شده، قوانین بین‌المللی بشردوستانه از جمله اصول ضرورت نظامی، تمایز، تناسب و احتیاط از سوی گروه‌های صلح و برخی از یگان‌ها و گردان‌های داوطلب تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین نقض شد.

وزیر خارجه سوئد: زمان عملی شدن وعده‌ها درباره فلسطین فرارسیده است
وزیر امور خارجه سوئد در واکنش به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره موضع اخیر کشورش در قبال به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک تصمیم غیرمنتظره نبود.
به گزارش ایسنا مارگت والستروم، وزیر امور خارجه سوئد گفت: هر کسی که در جریان مواضع سیاسی کشور ما باشد، می‌داند موضع‌گیری ما درباره به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین صریح و روشن است پس این موضوع برای هیچ‌کس غافلگیرکننده و غیرمنتظره نیست. والستروم در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد: وقت آن رسیده که حرف‌ها عملی شود. اگر جامعه بین‌الملل بر این اعتقاد است که تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسراییل یک هدف موردنظر است پس باید در مسیر تحقق این هدف در خاورمیانه حرکت کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/8888/اخبار-جهان