خبر
 

 

دستور رئیس‌جمهوری به دو وزارتخانه، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها: چهره شهرها از پدیده تکدی‌گری پاکسازی شود
رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، با تشكر از تلاش وزارت كشور، شورای امنیت كشور و دستگاه‌های مسئول برای تأمین امنیت كشور باوجود ناامنی‌های رایج در كشورهای پیرامون، ارتقای سطح امنیت را لازمه تحقق اهداف دولت، رونق اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و آرامش اجتماعی دانست. حسن روحانی که به دنبال ارایه گزارش وزارت كشور درخصوص وضع امنیتی كشور به هیأت وزیران صحبت می‌کرد، اظهار داشت:  مشاهده پدیده تكدی‌گری و اعتیاد در شهرهای كشور زیبنده ایران اسلامی نیست. رئیس‌جمهوری از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، وزارت كشور، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و مسئولان محلی خواست تا پاكسازی چهره شهرها از این پدیده ناهنجار اجتماعی را با جدیت دنبال كنند و شناسایی و مقابله با شبكه‌های گرداننده این ناهنجاری‌ها را در اولویت ماموریت‌های دستگاه‌های مسئول قرار دهند.
گزارش وزارت كشور درخصوص وضع امنیتی كشور به بررسی مواردی از قبیل روند وقوع جرایم، وضع جرم در‌سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته، جغرافیای جرم، وضع مقایسه‌ای انواع جرایم و تدابیر پیشگیرانه از وقوع و مقابله با جرایم موجود اختصاص داشت. سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در این جلسه، طی گزارشی به بررسی عملكرد اجرایی مدیریت سبز در دستگاه‌های دولتی پرداخت.
در این گزارش عملكرد دستگاه‌ها بر مبنای صرفه‌جویی در مصرف آب، برق، سوخت و كاغذ به ترتیب براساس شاخص كاهش ۱۰ درصد، ۵ درصد، ۱۵‌درصد و ۳‌درصد در‌سال ۹۲ نسبت به‌سال ۹۱ مورد بررسی قرار گرفت و كارنامه هر دستگاه از جهت میزان صرفه‌جویی در هر یك از موارد ارایه شد. همچنین در این جلسه هیأت دولت، مسأله آب و مدیریت منابع آبی كشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید. هیأت وزیران آیین‌نامه اجرایی تبصره (۳) قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی را بررسی و موادی از آن را اصلاح كردند.

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران: به دنبال بازگرداندن خاوری هستیم
دادستان کل کشور گفت: قوه قضائیه به دنبال آن است که هرچه زودتر محمدرضا خاوری رئیس پیشین بانک ملی ایران به دست عدالت سپرده شود و ما به دنبال بازگرداندن وی به کشور هستیم. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه مراسم تشییع پیکر قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره شورایعالی مجازی گفت: رئیس‌جمهوری هم تأکید داشتند که این جلسات تشکیل شود ولی تاکنون برگزار نشده است و ما دنبال آن هستیم که به‌زودی تشکیل شود.

نامه 3‌نماینده به لاریجانی برای تسریع در بررسی‌ پرونده تأمین اجتماعی
یک نماینده مجلس از ارایه نامه سه‌نماینده به لاریجانی برای تسریع در بررسی‌های قوه قضائیه در پرونده تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی خبر داد. به گزارش خبرگزاری آنا، نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس با انتقاد از طولانی‌شدن بررسی‌های قوه‌ قضائیه در پرونده تحقیق و تفحص مجلس از تأمین اجتماعی اظهار کرد: امروز بنده و آقایان علیرضا محجوب و حسین دهدشتی در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار سرعت بخشیدن در بررسی‌ها، از سوی قوه‌ قضائیه شدیم. در متن این نامه آمده است:  احتراما، همان‌گونه که مستحضرید گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی از گزارشات کم‌نظیر مجلس بود که در حداقل زمان ممکن (حدود 4 ماه) و با مستندات و دلایل متقن در 13/9/93 در صحن علنی مجلس قرائت شد.با عنایت به ماده 216 آیین‌نامه داخلی مجلس که تصریح نموده قوه قضائیه گزارش تحقیق و تفحص را به صورت خارج از نوبت رسیدگی و حداکثر ظرف مدت 3 ماه رأی مقتضی را صادر نماید اما متأسفانه با گذشت بیش از 10 ماه هنوز حکمی صادر نشده که این موضوع می‌تواند جایگاه نظارتی مجلس را مخدوش و تبعات سوء در جامعه ایجاد کند.

باهنر: استیضاحی در دستور کار نیست
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از در دستور نبودن استیضاح وزرا در مجلس خبر داد.
به گزارش میزان، محمدرضا باهنر در همین راستا اظهار کرد: ما فعلا استیضاحی در دستور نداریم. طبق قانون اساسی با امضای 10‌نماینده می‌تواند طرح استیضاح هر وزیری مطرح شود و بنده که دارم به سن 28 سالگی در مجلس می‌رسم این ادعا را دارم که هیچ وزیری در هیچ دولتی نیست که 10 مخالف جدی در مجلس نداشته باشد، بنابراین راه انداختن شروع استیضاح کار ساده‌ای است و از نظر حقوقی هم حق نماینده است. اما ما در مجلس در این شرایط مذاکره می‌کنیم، حرف می‌زنیم، حکمیت راه می‌اندازیم و جلسه می‌گذاریم تا طرح استیضاح جدی نشود، مگر این‌که زمانی درخواست استیضاح به خواست عمومی مجلس تبدیل شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/8886/خبر