وزیر ارشاد:
 
سینما بهترین زبان برای نشان دادن مشکلات کودکان است
 

 

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اکران خصوصی فیلم «کاغذ خروس‌نشان» به کارگردانی مریم میلانی گفت: بسیار مناسبت خوبی است که در روز جهانی کودک گردهم آمدیم تا ابراز همدردی کنیم با کودکان بی‌سرپرستی که نیاز به کمک و حمایت دارند. متاسفانه در شرایطی زندگی می‌کنیم که کودکان زیادی در جهان مورد ظلم قرار می‌گیرند. همه انسان‌های فرهیخته و مسئولان باید نسبت به کودکانی که به‌دلیل جنگ، فقر یا تنگدستی از آموزش و امکانات اولیه محروم هستند احساس مسئولیت داشته باشند.
دراین مراسم، گری لوئیس رئیس دفتر سازمان ملل در تهران گفت: امشب فیلمی را با هم می‌بینیم که بر حمایت از کودکان بی‌سرپرست تکیه دارد.
لوییس با بیان این‌که این مسئولیت ما است تا کودکان را به‌عنوان رهبران آینده جامعه، به درستی تربیت کنیم تا بتوانند صلح را در دنیا برقرار کنند، توضیح داد: روز جهانی کودک در‌سال جاری با شعار «سلام من کودک هستم» گرامی داشته می‌شود و بسیار خوب است که دولت ایران تصمیم گرفته است این روز را به یک هفته افزایش دهد.
فیلم قصه‌ها مشکل ندارد؛ عصبانی نیستم اصلاح شود
همچنين علی جنتی درباره مخالفت مجلس با اکران دو فیلم «قصه‌ها» و «عصبانی نیستم» گفت: «قصه‌ها» ساخته خانم رخشان بنی‌اعتماد را دیده‌ام به نظرم هیچ مشکلی ندارد و اکران هم خواهد شد. قصه‌ها اثری اجتماعی است و نباید نسبت به آن حساسیت نشان داد.
قصه‌ها تازه‌ترین اثر بنی‌اعتماد با موضوع اجتماعی است که در سه اپیزود تهیه شده است. این اثر به تازگی نیز برنده بهترین فیلمنامه در هفتادویکمین جشنواره ونیز شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان به ایرنا گفت: این فیلم را هم دیده‌ام که به نظرم نیاز به تأمل بیشتر دارد و با این شکل اکران شدن آن موافق نیستم. به نظرم باید با اصلاحاتی به اکران عمومی برسد.
عصبانی نیستم درباره یک دانشجوی ستاره‌دار است و دومین ساخته درمیشیان پس از بغض است. این فیلم در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر با وجودی که نامزد دریافت برخی جوایز شده بود در لحظات آخر از بخش مسابقه خارج شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/8864/-سینما-بهترین-زبان-برای-نشان-دادن-مشکلات-کودکان-است