آغاز کمپین صلیب‌سرخ آمریکا برای کاهش تلفات در آتش‌سوزی‌ها
 
80‌ درصد آمریکایی‌ها مدت زمان نجات از آتش را نمی‌دانند
 

 

شهروند| صلیب‌سرخ آمریکا روز سه‌شنبه یک کمپین ملی را برای کاهش کشته‌ها و مجروحان ناشی از آتش‌سوزی‌های خانگی تا میزان 25‌درصد برای 5‌سال آینده اعلام کرد.
سایت رسمی صلیب‌سرخ آمریکا نوشت: این کمپین قصد دارد استفاده از هشداردهنده‌های آتش را در محلاتی که آتش‌سوزی‌های خانگی در آنجا زیاد است افزایش دهد و تمام مردم آمریکا را به یادگیری طرح‌های رهایی از آتش تشویق کند.
گیل مک‌گاورن، رئیس صلیب‌سرخ آمریکا گفته است: «ما می‌دانیم که هشداردهنده‌های آتش خطر مرگ را به نصف می‌رسانند و به همین دلیل است که صلیب‌سرخ با آتش‌نشانی‌ها و گروه‌های اجتماعی همکاری خواهد کرد تا در مناطقی که بیشتر آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد هشداردهنده‌های آتش نصب شوند و مردم درخصوص ایمنی منازل از آتش آموزش   ببینند.»
او افزود: «ما از خانواده‌ها می‌خواهیم 2کار ساده را که می‌تواند زندگی آنان را نجات‌دهد، انجام دهند؛  هشداردهنده‌های خود را بررسی کنند و اطفای حریق را یاد بگیرند.»
اشتباه بیشتر آمریکایی‌ها برای نجات خود از آتش
کمپین پیشگیری از آتش‌سوزی در صلیب‌سرخ آمریکا از زمانی آغاز شده که تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد آمریکایی‌های زیادی درک نادرستی از ایمنی درخصوص نجات از آتش دارند.
این تحقیق که برای صلیب‌سرخ آمریکا انجام شده نشان می‌دهد مردم به اشتباه فکر می‌کنند که زمان بیشتری دارند تا از یک خانه در حال سوختن بگریزند.
کارشناسان آتش‌سوزی می‌گویند پیش از این‌که برای بیرون آمدن دیر شود کمتر از 2دقیقه وقت دارید تا از یک خانه در حال سوختن فرار کنید اما 62‌درصد آمریکایی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند 5دقیقه وقت برای فرار دارند یعنی 2برابر زمان حقیقی. تقریبا 18‌درصد به اشتباه گمان می‌کنند 10دقیقه یا بیشتر وقت برای فرار دارند.
وقتی از آمریکایی‌ها درباره اعتماد به‌نفس آنان برای فرار از یک خانه در حال سوختن سوال شد حدود 42‌درصد از پرسش‌شوندگان گفتند در 2 دقیقه از خانه خارج می‌شوند. تقریبا 7نفر از 10نفر یعنی 69‌درصد فکر می‌کنند که فرزندشان می‌داند که باید چه کار کند یا با کمترین کمک فرار کند.
با این همه این نظرسنجی نشان داد کارهای کمی‌شده تا پشتیبان اطمینان والدین از توانایی فرزندشان برای فرار از آتش باشد:
از هر 5خانواده که دارای فرزندان بین سنین 3 تا 17سال هستند، کمتر از یک خانواده (18درصد) تمرین‌های آتش‌نشانی را انجام داده‌اند.
کمتر از نصف والدین (48 درصد) درباره ایمنی از آتش با اعضای خانواده خود صحبت کرده‌اند.
فقط یک‌سوم خانواده‌های دارای فرزند (30 درصد) یک مکان امن را برای ملاقات با یکدیگر در زمان آتش‌سوزی در بیرون از منزل خود تعیین کرده‌اند‌.
سایت صلیب‌سرخ آمریکا در ادامه این گزارش به 4مرحله ایمنی در زمان آتش‌سوزی اشاره کرده و نوشته است:
چند چیز وجود دارد که خانواده‌ها و افراد می‌توانند انجام دهند و شانس خود را برای رهایی از آتش افزایش دهند:
 اگر کسی هشداردهنده آتش‌سوزی ندارد باید آن را نصب کند. حداقل یک هشداردهنده در هر سطح از خانه به کار گیرید، درون و بیرون اتاق‌های خواب‌.
 اگر کسی هشداردهنده دارد همین امروز آن را آزمایش کند. اگر هشداردهنده کار نمی‌کند آن را تعویض کند.
 مطمئن شوید همه افراد خانواده می‌دانند چطور باید از اتاق‌ها بیرون بیایند و در کمتر از 2دقیقه از خانه بیرون بروند.
 این نقشه را تمرین کنید؛ زمان فرار اعضای خانواده چقدر است؟
در ادامه این گزارش آمده است:  صلیب‌سرخ آمریکا هر‌سال تقریبا به 70‌هزار حادثه پاسخگو می‌دهد و بیشتر حوادث آتش‌سوزی‌های خانگی هستند. در چند ماه آتی، صلیب‌سرخ با همکاری آتش‌نشانی‌ها و گروه‌های اجتماعی هشداردهنده‌های آتش را در محلاتی که بیشتر آتش‌سوزی روی می‌دهد نصب خواهد کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/8854/80‌-درصد-آمریکایی‌ها-مدت-زمان-نجات-از-آتش-را-نمی‌دانند