آژير
 

 

در زاهدان رخ داد
واژگونی اتوبوس 16 مصدوم برجای گذاشت

در پی حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور زاهدان - بیرجند، در ساعت 54: 03 بامداد  روز شنبه ۱۶ نفر مصدوم شدند که بلافاصله با آمبولانس‌های ۱۱۵ به بیمارستان‌های زاهدان انتقال یافتند. این اتوبوس که به علت خواب‌آلودگی راننده واژگون شد، دارای ۴۸ مسافر بود که ۱۶ نفر از آنان نیاز به انتقال به مراکز درمانی داشتند و بلافاصله بعد از اعلام حادثه به ۱۱۵ تعداد ۶ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های امیرالمومنین و خاتم زاهدان منتقل شدند و خوشبختانه حال عمومی همگی آنها مساعد است.

امداد‌رسانی به بیش از 400 نفر گرفتار در برف وکولاک
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از امدادرسانی به 443 نفر گرفتار در برف و کولاک 8 استان خبر داد.  مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اعلام این خبر گفت: از روز ١١ تا ١٣ آذر ٩٥ تا ساعت 00: 06 صبح روز شنبه شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، کهگیلویه، مازندران و همدان متاثر از برف و کولاک شدند. وی با اشاره به امدادرسانی  در 11 محور و رهاسازی ١٤١ خودرو افزود: به 443  نفر در مناطق یاد شده امدادرسانی شد.

انهدام باند هشت‌نفره سرقت مسلحانه در ایرانشهر
باند هشت‌نفره سرقت مسلحانه به نام «عبدلی» در ایرانشهر زمینگیر شد. در اقدامی غافلگیرانه سارقان به همراه سرکرده باند به نام «الف ـ ج» درحالی‌که در منزلی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان مخفی شده بودند، دستگیر و تعداد دو قبضه سلاح نیز از این باند کشف شد. سارقان دستگیر شده به 28 فقره سرقت در ایرانشهر و بخش‌های اطراف شهرستان اعتراف کردند.  متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

۴ روستایی در برف و کولاک یخ زدند
چهار روستایی که در سرمای برف بستان‌آباد یخ زده بودند، نجات یافتند. بامداد شنبه چهار نفر از اهالی روستای پیشیکلو هنگام برگشت به روستا با برف و کولاک شدید مواجه شدند و طی تماس تلفنی با سامانه ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر درخواست کمک کردند. با اعلام ماموریت از طرف EOC (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان)، نجاتگران پایگاه شیبلی در قالب ۲ تیم جست‌وجو و نجات به محل اعزام و پس از ۱۲ ساعت جست‌وجو موفق به نجات حادثه‌دیدگان از مرگ حتمی شدند. با توجه به کوهستانی بودن راه‌های مواصلاتی شهرستان، همه ساله با شروع فصل بارش، نجاتگران این جمعیت تعداد زیادی عملیات نجات از برف و کولاک انجام می‌دهند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/84132/آژير