اخبار كوتاه
 

 

دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با حضور در بیمارستان کسرای تهران، از استاد فتح‌الله مجتبایی، عضو پیوسته فرهنگستان، عیادت کرد. دکتر مجتبایی چند روز پیش به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد.

فیلم «انتهای زمین» به کارگردانی ابوالفضل صفاری، پس از ۱۱‌سال درگروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد. این فیلم درباره مردی است که به جهت تجربه زندگی درتنهایی به رابینسون کروزوئه ایران مشهور است.


فیلم مستند «رویای آهنی» به کارگردانی یاسر طالبی که در دهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد، به نقش راه‌آهن سراسری ایران در پیروزی متفقین بر آلمان نازی می‌پردازد.

حسین پاکدل به جمع بازیگران «خانه کاغذی» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده پیوست.

مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه ضمن نگرانی از وضع تولید درسازمان گفت: «تولیدات غیرقابل پخش برخی شبکه‌ها فقط بودجه را مصرف کرد.»

تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون «ای تی» و «بازگشت به آینده» گفت: این فیلم‌ها قابل بازسازی نیستند و چنین رویه‌ای درست نیست.

پگاه آهنگرانی با کارگردانی مستندی به نام «مردان ارباب جمشید» به جشنواره سینماحقیقت می‌آید. در کارنامه فیلمسازی او، ساخت آثار مستند «غزاله علیزاده» و «ده‌نمکی‌ها» به چشم می‌خورد.

کتابی با امضای «جاناتان سوییفت» نویسنده «سفرهای گالیور» و دست‌نوشته‌ای از «شیموس هینی» به همراه بیش از ۸۰۰ اثر دیگر در ایرلند به حراج گذاشته می‌شود.

مهلت ارسال آثار هنرمندان متقاضی شرکت در سومین جشنواره و جایزه موسیقی همایون خرم (نوای خرم) تا پایان امروز، یکشنبه 14 آذرماه، تمدید شد.

کتاب «ملت عشق» نوشته الیف شافاک با ترجمه ارسلان فصیحی روز سه‌شنبه 16 آذرماه در مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد می‌شود.

فیلم سینمایی «دم سرد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس رزیجی در بخش مسابقه فیلم‌های بلند چهل‌ویکمین جشنواره جهانی فیلم آتلانتا به نمایش درمی‌آید.

کتاب عکس «میشل ستبون» عکاس فرانسوی از رخدادهای دوران انقلاب اسلامی ایران با عنوان «روزهای انقلاب» توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد.

«آلیس دراموند»، بازیگر فیلم سینمایی «شکارچیان روح»، در ۸۸سالگی درگذشت.

کیهان کلهر نوازنده بین‌المللی موسیقی ایرانی در ادامه برگزاری تور کنسرت‌های «پردگیان باغ سکوت» روز شنبه 27 آذرماه در بندرعباس کنسرتی را برگزار می‌کند.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «گیلدا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار با بازی مهناز افشار به تازگی در تهران آغاز شده است.

فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده در بیست‌ویکمین جشنواره فیلم کرالای هند به نمایش درمی‌آید. در این فیلم گلاب آدینه، معصومه قاسمی‌پور و حمیدرضا آذرنگ ایفای نقش می‌کنند.

اندرو ساکس بازیگر بریتانیایی که بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال «فالتی تاورز»‌ شناخته می‌شد، در ۸۶سالگی درگذشت.

مرجانه گلچین با حضور در برنامه «دورهمی» درباره دلایل غیبت 10ساله‌اش بعد از بازیگری در دهه60 گفت: «من در آن سال‎ها ازدواجی کردم که همسرم موافق بازیگری من نبود و من سعی کردم که با شرایط جدیدم کنار بیایم که نتوانستم و برایم خیلی سخت بود.»

گروه گیلکی «هم آوایان تاسیان» به سرپرستی «حسین تقی‌نژاد»، ساعت 21:30 از یکم دی‌ماه ‌سال‌جاری نخستین شب زمستانی ۱۳۹۵، در «تالار وحدت»، به دیدار دوستداران و مخاطبان خود رفته و گلچینی از آثار قدیمی و تازه خود را به اجرا درخواهند آورد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/84109/اخبار-كوتاه