گزیده اخبار
 

 

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی   هلال‌احمر در پیامی به‌مناسبت روز جهانی معلولان: معلولان سرافرازانه در عرصه‌هاي گوناگون اجتماع گام‌های موثری برداشته‌اند
شهروند| معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در پیامی همزمان با روز جهانی معلولان گفت: معلولان بحق مصداق بارز حکمت و رحمت کردگارند؛ چنانچه به حکمت از برخی توانایی‌هایشان کاسته شده، به رحمت درهای بی‌شمار دیگری به توانمندیشان افزوده شده است. دکتر حسن صفاریه در متن این پیام آورده است: «روز جهاني معلولان فرصت مغتنمي براي ارج نهادن به تجارب و توانايي‌هاي همنوعاني است كه با معلوليت‌هاي گوناگون دست و پنجه نرم مي‌كنند و نيز بازبینی در اقدامات انجام شده برای احیای حقوق معلولان و اصلاح نوع نگرش عمومي نسبت به پديده معلوليت در جامعه است. موسم فرهنگ‌سازي و تكريم و تجليل از كساني است كه با وجود محدوديت‌هاي جسمي، شور زيستن را در پيكره جامعه مي‌دمند و با استعانت از قدرت لايزال الهي و عزمي راسخ و اراده‌اي پولادين و با خودباوري، ‌تلاش و جديت و اعتقاد قلبي به حقيقت خواستن، توانستن است؛ سرافرازانه در عرصه‌هاي گوناگون اجتماع ايفاي نقش مي‌کنند.
امروزه معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره‌گیری از استعدادهای عظیم خود توانسته‌اند در مسیر رشد و شکوفایی و کمک به توسعه کشور و افتخارآفريني در ميادين مختلف علمي و ورزشي گام‌های موثری بردارند. جمعیت هلال‌احمر همسو با اهداف بشردوستانه خود، حداكثر ظرفيت و توان خود را برای خدمت به این گروه عزیز جامعه به كار بسته است و معتقديم در سایه چنین رويكردي می‌توان از قابلیت‌های شگرف این عزيزان به شكل مطلوبي در اجرای برنامه‌های انسان‌دوستانه این جمعیت بهره‌مند شد. اينجانب ضمن تبريك و تهنيت اين روز مبارك به همه معلولان و خانواده‌هاي محترم و صبور آنان و قدرداني از زحمات بي‌شائبه خادمان اين عرصه به‌ویژه همکاران سختکوش حوزه توانبخشی جمعیت در سراسر کشور، امید دارم با همت و تلاش مضاعف بخش‌های مختلف جمعیت، زمینه‌های لازم براي اجرایی شدن و توسعه این بخش از وظایف مصرح در اساسنامه جمعیت، استفاده بهینه از خدمات و امكانات موجود و فرصت خدمت بیشتر و مطلوب‌تر به این عزیزان فراهم شود.»

تسریع در امدادرسانی با بالگردهای امدادی
شهروند|  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان گفت:   اولویت هلال‌احمر نجات جان انسان‌ها درحوادث و سوانح با امکانات موجود است که بالگردهای هلال‌احمر سرعت امدادرسانی در مناطق صعب‌العبور را افزایش می‌دهند.
مهدی ولی‌پور با اشاره به بارش برف و کولاک در سراسر نقاط استان گفت: نجاتگران هلال‌احمر به همراه تجهیزات و امکانات درچند روز گذشته به هموطنان و مسافران عزیز خدمات ارایه کردند.
وی افزود: طبق دستورالعمل جمعیت هلال‌احمر، نجات جان انسان‌ها درحوادث به عهده هلال‌احمر است که در روزهای اخیر با توجه به مفقودشدن چوپانان درمنطقه کوهستانی ییلاقات و ازوم، تیم‌های عملیاتی استان توانستند مکان اسکان چوپانان را پیدا کرده و به وسیله بالگرد مواد غذایی و پوشاک مورد نیاز را تا رسیدن نیروهای امدادی زمینی به آنان برسانند.
ولی‌پور با اشاره به این‌که در زمان بحران، اولویت هلال‌احمر نجات جان انسان‌هاست، افزود: با توجه به هزینه هر سورت پرواز بالگرد، لازم است برای نجات جان انسان‌ها و پشتیبانی در زمان حوادث، از خدمات پروازی استفاده بهینه شود تا درصورت نیاز به پرواز مجدد از نظر فنی و سوخت دچار مشکل نشویم. مدیرعامل هلال‌احمر استان و رئیس کارگروه امدادونجات گفت:   طبق دستورالعمل سازمان مدیریت بحران و تشکیل کارگروه‌های مختلف جهت آمادگی در زمان بحران، تأمین علوفه و حفاظت از دام و طیور در برابر خشکسالی و سرما برعهده دیگر  کارگروه‌های این سازمان بوده و وظیفه هلال‌احمر به‌عنوان رئیس کارگروه امدادونجات، نجات جان انسان‌ها و امدادرسانی درحوادث است.

مدیرعامل هلال‌احمر استان: بالگرد امداد در اردبیل مستقر شد
شهروند|  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از استقرار بالگرد امداد در این استان خبر داد. بهرام غیبی درجلسه شورای معاونین هلال‌احمر با اعلام این خبر افزود: طبق قولی که داده بودیم، این بالگرد از آذرماه امسال در اردبیل به مدت 15روز در ماه مستقر شده است.
وی با اشاره به محل استقرار بالگرد امدادی تصریح کرد: این بالگرد در محل پد بالگرد ساختمان معاونت امدادونجات واقع در شهرک سینا مستقر می‌شود. غیبی با بیان این‌که این بالگرد برای امدادرسانی به هموطنان درحوادث مختلف در استان مستقر می‌شود، اضافه کرد: استقرار این بالگرد نیازمند هماهنگی‌های لازم بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توانستیم موانع استقرار را رفع کنیم. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل اظهار کرد: استقرار بالگرد امداد یکی از آرزوهای مردم استان اردبیل بود که توانستیم به این آرزو جامه عمل بپوشانیم.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/84078/گزیده-اخبار