پارلمان
 

 

شکایت دادستان تهران از یک نماینده مجلس

ایلنا|‌رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی با اشاره به موضوع شکایت دادستان تهران اعلام کرد: محمدعلی وکیلی به‌عنوان یکی از اعضای هیأت‌رئیسه مجلس روز چهارشنبه هفته گذشته و همین‌طور امروز با بنده تماس گرفته و از احضار بنده توسط دادستانی تهران خبر دادند. محمود صادقی گفت: با توجه به این‌که احضار و شکایت از نمایندگان دارای تشریفات قانونی مختص خود است که قانون نظارت بر رفتار نمایندگان این آیین و تشریفات را پیش‌بینی کرده، بر لزوم اعلام کتبی ازسوی مرجع قضائی به هیأت رئیسه مجلس تأکید کردم. نماینده مردم تهران مجلس یادآور شد: در ادامه آقای وکیلی به مرجع قضائی اعلام کرد موضوع شکایت در راستای وظایف نمایندگی بنده بوده و مقرر شد پس از آغاز بکار مجلس در هفته آینده، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل جلسه داده و دراین‌باره تصمیم‌گیری کند. صادقی در پایان تصریح کرد: آنچنان که از ظواهر امر پیداست محملی که دادستانی برای شکایت از بنده پیدا کرده، اظهارنظرهای اخیرم درباره یاشار سلطانی بوده است.

یکشنبه آینده استیضاح آخوندی با۵۰  امضاء تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس می‌شود

فارس|‌رضا شیران خراسانی با بیان این‌که تعداد امضاهای نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر راه و شهرسازی به علت سوءمدیریتی که موجب حادثه مرگبار ریلی در خط آهن تبریزـ‌مشهد شد، به ۵۰ رسید، گفت: طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی روز یکشنبه تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهد شد. این در حالی بود که صبح روز گذشته و درپی سانحه دلخراش برخورد قطار سمنان - مشهد، طرح استیضاح عباس آخوندی با بیش از ۲۰ امضا کلید خورد و در ادامه روز گذشته، تعداد این امضاها به عدد ۵۰ رسید. همچنین در این راستا کارگروهی متشکل از ۵ نفر از اعضای کمیسیون عمران مجلس برای بررسی دقیق و کارشناسی این سانحه تشکیل شده است.

نماینده رشت در نامه‌ای به وزیر کشور عنوان کرد
ابراز نگرانی از اطلاعیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان برای یک تجمع

خانه ملت|  نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار رسیدگی به اطلاعیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان مبنی بر تجمع در مقابل دفتر خدمات‌رسانی خود شده است.غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با اشاره به اطلاعیه بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان مبنی بر درخواست تجمع در جلوی دفتر خدمات‌رسانی‌اش نوشت: بعد از نطق دفاعیه از وزرای اخیر معرفی شده به مجلس شورای اسلامی توسط اینجانب، متاسفانه برخی مخالفان شروع به ایجاد مسائل حاشیه‌ای و بسیج کلیه امکانات و توان خود جهت تخریب بنده را كرد و از تمام ظرفیت‌ها و تریبون‌های در اختیار خودشان به‌منظور انحراف افکار عمومی به شکل غیرحرفه‌ای و دور از اخلاق اسلامی استفاده کردند. دقیقا همان نکته‌ای که بنده در نطقم در مجلس شورای اسلامی از آن ابراز نگرانی کرده‌بودم و آن کاسبی و تجارت از اتفاق‌های ناگوار کشور و بهره‌برداری جناحی از آن بدون در نظر گرفتن منافع ملی و دینی بود. نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در بخش دیگری از این نامه «اظهارات عجیب و زننده یکی از نمایندگان خبرگان رهبری در شب اربعین و دعوت بنده از وی برای گفت‌وگوی تلویزیونی به‌منظور روشن شدن و تنویر افکار عمومی» را علت انتشار اطلاعیه بسیج دانست وگفت: پخش و توزیع این درخواست بسیج دانشجویی از فرمانداری رشت جهت به‌اصطلاح اخذ مجوز در فضای مجازی حکایت از تصمیم قطعی برای تجمع تحت هر شرایطی دارد و اخبار واصله حاکی از آن است که به‌جد مترصد آسیب رساندن به اموال و ساختمان دفتر مراجعات مردمی بنده هستند .


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/82884/پارلمان