پابه‌سن‌گذاشته‌های فوتبال، همچنان می‌درخشند
 
پیرمردهای دوست‌داشتنی
 

 

شهروند| در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال بازیکنان پابه‌سن‌گذاشته نشان دادند که هنوز قابل اتکا هستند؛ نفراتی مثل محمد قاضی، رضا عنایتی، مهدی رجب‌زاده و... در ترکیب تیم‌های خود می‌درخشند تا نشان دهند همچنان دود از کنده بلند می‌شود.
آقای گل 32ساله
در فصل 95-94 لیگ برتر با حضور علی دایی به‌عنوان سرمربی در صبای قم و به درخواست او قاضی از فولاد به صبا پیوست اما وضع مالی و مدیریتی نابسامان این باشگاه به مذاق دایی خوش نیامد و او راه نفت تهران را در پیش گرفت و قاضی را نیز همراه خود به نفت برد. حالا لیگ شانزدهم برای محمد قاضی ایده‌آل شروع شده است و او در سن 32 سالگی بعد از 11 هفته با 7 گل زده در صدر گلزنان لیگ قرار دارد. این درحالی است که در تعقیب او به غیراز ساسان انصاری جوان، یکی از قدیمی‌های لیگ برتر است؛ مهدی رجب‌زاده.
هت‌تریک مرد بی‌ادعا
مهدی رجب‌زاده که نامش دیگر با ذوب‌آهن عجین شده و یکی از بااخلاق‌های فوتبال ما محسوب می‌شود، در هفته یازدهم و در 38سالگی کاری کرد که بیشتر مهاجمان جوان لیگ از انجام آن عاجزند. حال او با احتساب این 3 گل به همراه ساسان انصاری در تعقیب محمد قاضی است.
تغییر پست آقای‌گل 40ساله
رضا عنایتی که عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر را یدک می‌کشد، در بازی گذشته مقابل تراکتورسازی با نظر صمد مرفاوی تغییر پست داد و در 40سالگی در پست مدافع وسط به میدان رفت. هرچند صبا بازی را 2 بر یک واگذار کرد اما عنایتی که فقط در زمان بازی در سیاه جامگان فرهاد کاظمی مقاطعی به‌عنوان دفاع آخر استفاده شد سابقه دیگری در این پست نداشته است. او توانست عملکرد خوبی از خود برجای بگذارد.
تراکتور و گلزنان 31ساله
در مسابقه‌ای که عنایتی 40ساله برای صبا به‌عنوان مدافع به بازی گرفته شد، گلزنان تراکتور هم کم سن و‌سال نبودند. محمد ایرانپوریان و محمد ابراهیمی که هر دو 31‌سال دارند گل‌های این تیم را به ثمر رساندند تا نقش قابل‌توجهی در موفقیت تیمشان داشته باشند.
باتجربه‌های موفق
در شرایطی که در ابتدای فصل انتقادهای زیادی به حضور بازیکنان پابه‌سن گذاشته در لیگ برتر شانزدهم می‌شد اما حالا نظاره می‌کنیم که این نفرات توانسته‌اند در ترکیب‌ تیم‌های خود عملکرد خوبی برجای بگذارند و ثابت کنند دوران فوتبالی‌شان به پایان نرسیده است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/82805/پیرمردهای-دوست‌داشتنی