روی خط خبر
 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت حجت‌الاسلام شجونی را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی مبارز و آزاده جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ جعفر شجونی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبرمعظم انقلاب اسلامی، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه تعالی
با تأسف فراوان خبر درگذشت روحانی مبارز و آزاده جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ جعفر شجونی را دریافت کردم. آن مرحوم از مبارزان دیرین با رژیم طاغوت و از وفاداران به امام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر عمر تبلیغی خود بود. منبرهای روشنگر و بیان صریح و شیرین او خاطره‌های ماندگاری در ذهن و دل آشنایان این روحانی شجاع بر جای گذاشته است.
از خداوند متعال غفران و رحمت برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگانشان مسألت می‌کنم.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۷/آبان/۱۳۹۵

رئیس قوه قضاییه: علیرغم تبلیغات مسموم، آزادی در جمهوری اسلامی معقول و منطقی است
تسنیم|  آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: مطبوعات و رسانه‌ها در هر کشوری نقش شفاف‌سازی و آگاهی بخشی را برعهده دارند و فی‌الجمله نظام فکری جامعه را شکل می‌دهند. حتی در امور ارزشی و دینی این‌گونه است، یعنی چه در این امور جامعه رشد کند و چه رو به زوال برود قطعا رسانه‌ها دخیل بوده اند.
آملی‌لاریجانی با تأکید بر این‌که همه موظفند از نقش آگاهی بخشی رسانه‌ها دفاع کنند، مطبوعات را چشم بینای جامعه و مانع بسیاری از تخلفات توصیف کرد و افزود: آزادی بیان در جمهوری اسلامی با وجود تبلیغات مسمومی که در این زمینه می‌شود، یک آزادی معقول و منطقی و واقعی است.
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها از صداوسیما گرفته تا روزنامه‌ها، همه قوا را نقد می‌کنند منتهی برخی انتظارات بالایی دارند و می‌خواهند آزادیشان مطلق باشد درحالی‌که در هیچ کجای دنیا و در هیچ نظام سیاسی، آزادی مطلق وجود ندارد زیرا آزادی‌ها با هم دچار تزاحم می‌شوند. گاهی آزادی یک فرد با آزادی فرد دیگر مزاحمت می‌کند. گاهی آزادی فردی ممکن است با ارزش‌های اخلاقی یا مصالح ملی تزاحم پیدا کند. در تمامی کشورها حتی در نظام‌های لیبرال دموکراسی معتقدند که آزادی به نحوی باید محدود شود چنانکه می‌بینیم خود آنها در بحث تاریخی هلوکاست انکار آن را مخالف مصالح خود می‌بینند و آن را ممنوع می‌کنند.رئیس دستگاه قضا با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی مطبوعات در جهت ارتقای سطح فرهنگی جامعه، انتشار مطالب مبتنی بر افترا، توهین و شایعات از سوی رسانه‌ها را شرعا و قانونا ممنوع دانست و با بیان این‌که چنین مطالبی باید برای همه مطبوعات خط قرمز باشد، تصریح کرد: متاسفانه قوه قضائیه در همه جا مظلوم واقع می‌شود زیرا کار این قوه، قضاوت است و در هر پرونده‌ای ممکن است یک طرف ناراضی یا حتی هر دو طرف ناراضی باشند. در مورد مطبوعات نیز همین‌گونه است یعنی گاهی مطبوعات شاکی خصوصی دارند یا دادستان از جنبه عمومی به موضوع ورود پیدا می‌کند که این را نباید تقیید مطبوعات بدانیم.
آملی‌لاریجانی افزود: برخی فشار می‌آورند که چرا فلان روزنامه را نمی‌بندید و برخی دیگر فشار می‌آورند که چرا فلان رسانه را توقیف کرده اید؛ در پاسخ به تمام این فشارها ما یک سخن داریم و آن این‌که ما راه خود را براساس قوانین کشور و موازین شرعی طی می‌کنیم و اگر عنوان مجرمانه‌ای بر اقدام یک روزنامه یا رسانه صدق نکند دلیلی ندارد به موضوع ورود پیدا کنیم.    
رئیس قوه قضائیه با انتقاد از برخی اظهارات در ایام اخیر خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند قلم‌ها را به بهانه‌های واهی نشکنیم یا دهان‌ها را به بهانه‌ای غیراساسی نبندیم؛ واضح است خطاب آنان به دستگاه قضایی است. این نوعی افترا به قوه قضائیه است و بلکه توهین و عجیب است کسانی که چنین افتراها و اهانت‌هایی را به قوه قضائیه روا می‌دارند، مدام هم دم از اخلاق و اسلام می‌زنند. این‌گونه افتراها و توهین‌ها با کدام اخلاق و اسلام، سازگار است؟ اینگونه افتراها به قوه قضائیه و تضعیف دستگاه قضایی به سود چه کسی است؟
آیت‌الله آملی‌لاریجانی خطاب به گوینده چنین سخنانی تصریح کرد: برادر بزرگوار شما خودتان شفاهاً یا کتباً با واسطه یا بی‌واسطه بارها گفته‌اید که چرا با فلان روزنامه یا فلان سایت برخورد نمی‌کنید یا نزد مقام معظم رهبری گلایه می‌کنید که چرا دستگاه قضائی با فلان روزنامه برخورد نکرده است. اما وقتی در بین اهالی مطبوعات و رسانه حضور می‌یابید ندای آزادی مطبوعات سر می‌دهید و این‌که قلم‌ها را نشکنید و دهان‌ها را نبندید. البته ما به هیچ‌کدام از این سخنان کاری نداریم و راه قانونی خود را می‌رویم.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/81264/روی-خط-خبر