سخنان طوفانی رئیس‌جمهوری آرژانتین دردفاع از ایران و سوریه
 
ترجمه و پخش زنده سخنان رئیس جمهوری آرژانتین قطع شد. ظاهرا این حادثه بی نظیر در تاریخ سازمان ملل، بر اثر اشکال فنی رخ داده است!
 

کریستینا فرناندز روز گذشته در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد طوفانی به پا کرد. فرناندز در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل از رهبران صهیونیست آرژانتین به دلیل حمایت نکردن از توافقی با ایران برای انجام تحقیقات در مورد پرونده حادثه انفجار «آمیا» در سال 1994، رسما انتقاد کرد. در انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین شماری کشته و یا زخمی شدند و صهیونیست ها در سیاست مغرضانه و همیشگی خود، انگشت اتهام را متوجه ایران کردند.  
عبدالباری عطوان در سرمقاله روزنامه «رأی الیوم» نوشت: ترجمه و پخش زنده سخنان رئیس جمهوری آرژانتین را قطع کردند تا صدای او به جهان نرسد و ادعا کردند که این حادثه بی نظیر در تاریخ سازمان ملل، بر اثر اشکال فنی رخ داده است! اما در حقیقت آمریکا، برادر بزرگ اسرائیل چنان از این سخنان ناخرسند شده که برای قطع آن به روش هایی چون طرح ادعای مشکل فنی متوسل شده است. فرناندز در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: زمانی که با ایران برای انجام تحقیقات در این زمینه توافقی صورت گرفت، گویی شیاطین داخلی و خارجی فرو باریدند و موسسات یهودی که همراه ما بودند.

 در مقابل ما قرار گرفتند، به علاوه زمانی که تصمیم به همکاری گرفتیم، ما را به همدستی با دولت ایران متهم کردند. به نوشته وبگاه رسمی سازمان ملل متحد که چکیده‌ای از سخنرانی ها و جلسات مجمع عمومی کنونی را منتشر می کند، فرناندز درباره پرونده انفجار مرکز یهودیان در پایتخت کشورش ، بر تلاش های فراوان آرژانتین برای یافتن عاملان این حادثه و اجرای عدالت تاکید کرد.  فرناندز همچنین درباره مناقشه فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بر ضرورت اتخاذ راه حل ایجاد دو کشور مستقل فلسطینی و یهودی تاکید کرد و از مجمع عمومی خواست که فلسطین را به عنوان عضو دائم بپذیرد.  رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین، عمده مشکلات دنیای کنونی را مربوط به فقدان ساز و کارهای دمکراتیک چند جانبه دانست و افزود: تا زمانی که آرای 5 عضو دائم شورای امنیت از آرای سایر اعضای سازمان ملل بیشتر ارزش دارد، هیچ مشکلی حل نخواهد شد.
وی تصریح کرد: مجمع عمومی این سازمان که در آن، رای تمامی اعضا برابر شمرده می شود، باید به نهاد مستقل سازمان ملل تبدیل شود و این کار را آغاز واقعی روند حل مشکلات دانست.
وی به عنوان رئیس جمهوری کشوری که عضو غیردائم شورای امنیت است، داعش را «تهدیدی آشکار» توصیف و ضمن محکوم کردن توسل به زور در خاورمیانه برای مبارزه با تروریسم، سوالاتی را نیز درباره منبع تسلیحاتی و تجهیز این گروه تکفیری مطرح کرد.  وی همچنین افزود: «کسی باید باشد که بتواند به این سوالات پاسخ دهد. قدرت های بزرگ دنیا به سادگی مفهوم دوست و تروریست را تغییر می دهند و به جنگ و تجاوزگری دست می زنند.»
فرناندز گفت:  یک سال پیش اینجا جمع شدیم  و رژیم بشار اسد را تروریست تلقی می‌کردید و مخالفانش را انقلابی. امروز هم برای نابود ساختن این انقلابی‌ها دور هم جمع شدیم که بعدا معلوم شد که آن ها تروریست هستند. حزب الله در زمانی در لیست تروریست‌ها قرار داده شد و بعد معلوم شد که حزب بزرگی هست.
ایران را بعد از بمب‌گذاری مرکز یهودیان در بوینس‌آیرس متهم کردید و تحقیقات ما نشان داده که ایران هیچ دستی در این کار نداشته است. دستور جنگیدن با تروریسم القاعده را بعد از ۱۱ سپتامبر صادر کردید و رفتید به این بهانه در عراق و افغانستان هر کاری دلتان خواست انجام دادید و هنوز این دو کشور از این تروریسم به شکل اساسی شکایت داشته و رنج می‌برند.  پیدا بود که غزه دارد بمباران می‌شود و جنگی که اسراییل راه انداخته هولناک است و تعداد زیادی فلسطینی کشته شدند با این حال شما به موشک‌هایی که در اسراییل منفجر می‌شد و خسارت جدی ایجاد نمی‌کرد فقط اهمیت می‌دادید. امروز اینجا جمع شدیم تا دستور بین‌المللی در مورد مجرم بودن داعش و جنگیدن با آن صادر کنیم در حالی که داعش حمایت شده‌ی کشورهای معروفی است و شما آن را می شناسید و دوست کشورهای اعضای بزرگی در این سازمان است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/8119/سخنان-طوفانی--رئیس‌جمهوری-آرژانتین--دردفاع-از-ایران-و-سوریه