گفت‌وگوی «شهروند» با مجتبی عابدینی، عضو تیم‌ملی شمشیربازی
 
انتقام المپیک را گرفتیم
 
امکانات شمشیربازان در حد قهرمان جهان نیست
 

شهروند| تیم‌ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران موفق شد قهرمان جام‌جهانی سنگال شود و برای نخستین‌بار در تاریخ روی سکو برود. نکته جالب در این دیدار انتقام سخت مجتبی عابدینی از کیم و‌ هامر بود؛ حریفانی که در المپیک ریو با ناداوری موفق شدند عابدینی را شکست دهند و او را از رسیدن به مدال محروم کنند.
انتقام را گرفتم
مجتبی عابدینی درباره مصاف با‌ هامر در جام‌جهانی سنگال به «شهروند» می‌گوید: «این نخستین حضور من بعد از مسابقات المپیک بود، می‌خواستم بغضم را بشکنم و او را شکست بدهم. خیلی خوشحال شدم که توانستم به این مهم برسم چون این مسابقه برای من خیلی مهم و حیاتی بود. هرچند که مدال من در ایران، برنز محاسبه شد ولی ‌هامر و کیم باعث شدند من به مدال نرسم درحالی‌که حقم طلا بود، فکر می‌کنم توانسته باشم انتقام خوبی از آنها بگیرم.»
می‌خواستیم سربلند شویم
قهرمان سابر جام‌جهانی سنگال درباره کیفیت مسابقات این‌طور توضیح می‌دهد: «مسابقات جهانی همیشه کیفیت بالایی دارد و همه تیم‌ها در آن شرکت می‌کنند، ضمن این‌که آمریکا، کره‌جنوبی و ایتالیا تیم‌هایی بودند که با تمام نفرات اصلی و قهرمانان المپیک خود آمده بودند. ما رفته بودیم که سربلند شویم و فکر می‌کنم درنهایت هم این اتفاق رخ داد. ایران نشان داد که اگر امکانات بیشتری به شمشیربازها بدهند، می‌توانیم عناوین خوبی را در جهان کسب کنیم.»
امکانات در حد ما نیست
او درباره درخواست‌هایش از وزارت ورزش تأکید می‌کند: «باید به بچه‌ها رسیدگی شود، آنها نیاز به حق و حقوق بیشتری دارند و باید امکانات مورد نیازشان را فراهم کنند، ما با امکانات موجود موفق به قهرمانی جهان شدیم و مطمئن باشید اگر امکانات بیشتری به ما داده شود قطعا عنوان خود را تکرار خواهیم کرد.»
برای مدال جنگیدیم
عابدینی درباره انگیزه سابریست‌های ایران در مسابقات جام‌جهانی می‌گوید: «ما می‌خواستیم ثابت کنیم که بهترین هستیم و امکانات موجود در حد و اندازه‌های بازیکنان نیست ضمن این‌که شخصا بعد از المپیک می‌خواستم نشان بدهم که حقم خورده شده و باید فینالیست می‌شدم، مجموع این عوامل دست به دست هم داد تا بتوانیم قهرمان دنیا شویم. پیش از آغاز رقابت‌ها همه بچه‌ها هم‌قسم شده بودیم در این رقابت‌ها تمام تلاش خود را انجام دهیم تا به مدال طلا برسیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد. خوشحالم که شمشیربازی ایران بار دیگر نشان داد ورزشی مدال‌آور است و اگر به آن بهای لازم داده شود به موفقیت‌های بیشتری هم دست پیدا خواهد کرد.»
تشکر از همتیمی‌ها
عابدینی صحبت‌هایش را این‌طور به پایان می‌برد: «از همتیمی‌های خوبم محمد رهبری، فرزاد باهر و علی پاکدامن که کمک کردند با شکست کره‌جنوبی و آمریکا در مراحل نخست و در فینال هم شکست با تیم ایتالیا بر سکوی نخست بایستیم، تشکر می‌کنم. همه بچه‌ها خوب بودند و خوشحالم که توانستیم افتخار بزرگی را نصیب ایران کنیم، تکرار این قهرمانی قطعا کار دشواری است ولی مطمئن باشید پتانسیل آن وجود دارد، فقط باید به ما توجه بیشتری شود.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/81175/انتقام-المپیک-را-گرفتیم --